השוק

החות'ים במתקפה חסרת תקדים: "הטביעו ספינת מטען בים האדום"

המורדים מתימן פגעו בספינה רובימאר בסמוך למצר באב אל מנדב, הצוות נמלט על נפשו. שני טילים פגעו באונייה, במה שנראה כתקרית ההרסנית ביותר מאז החלה מלחמת עזה. גורמים בממשל הבריטי, אליו שייכת הספינה: "שומרים לעצמנו את הזכות להגיב בהתאם". מדובר באחת מתוך שלוש תקיפות על ספינות תוך 24 שעות
מערכת ice |  4
ספינת המשא בבעלות ישראלית שנחטפה על ידי החות'ים (צילום shutterstock, צילום יוטיוב/ Sky News)
בצל המלחמה המתמשכת ברצועת עזה, המורדים החות'ים מתימן ממשיכים לתקוף ספינות בים האדום, ואמש (שני) פגעו בספינת מטען בריטית, והצוות נאלץ לנטוש את הספינה. הספינה רובימאר הייתה במפרץ עדן בסמוך למצר באב אל מנדב כשנפגעה משני טילים. זו הייתה אחת התקיפות המשמעותיות ביותר עד כה מצד החות'ים. דובר הארגון מסר כי הספינה סבלה "מנזק קטסטרופלי" וטבעה, אולם אין לכך אישור רשמי. 
 
לפי חברת האבטחה LSS סאפו, ארבעת המאבטחים שלה שהיו על הסיפון ו-20 אנשי הצוות נטשו לאחר פגיעת שני הטילים. "מים חדרו לספינה", מסרו, אך ציינו כי אין להם מידע על מצבה הנוכחי של הספינה. מהממשלה הבריטית הוסיפו כי הצוות נטש וחולץ בשלום. בממשלה גינו את התקיפה וטענו כי היא "לגמרי לא מקובלת, וכי בריטניה ובנות בריתה שומרות לעצמן את הזכות להגיב בהתאם".  
 
בדיווחים הראשוניים נמסר כי לא היו נפגעים באירוע, וגורמים צבאיים שהיו באזור סיפקו לצוות סיוע. בדיווח של רשת אל-ג'זירה, שמבוסס על מקור בתחום הספנות בתימן, נאמר כי כוחות "אנסאר אללה" (החות'ים בתימן) תקפו ספינה בריטית סמוך לבאב אל-מנדב. המקור הוסיף כי הספינה נפגעה בצורה משמעותית, מה שהביא לעצירתה, וכי הצוות הזעיק עזרה.

על פי הדיווח בכלכליסט, הספינה נשאה דגל של בליז, והבעלים שלה רשומים כחברת גולדן אדוונצ'ורס שיפינג שלה כתובת בנמל סאות'המפטון בבריטניה. עם זאת, לא ברור מה הזהות האמיתית של הבעלים, ולפי הערכות היא מופעלת מלבנון. היא הייתה בדרכה מהאמירויות הערביות לבולגריה.
 

זו הייתה אחת משלוש התקפות על ספינות בתוך 24 שעות. בתקרית השנייה הותקפה הספינה סי צ'מפיון, שהעבירה מטען מארגנטינה לעדן. לא נגרם נזק לספינה או לצוות. כמו כן, דווח על התקפה נגד ספינה בשם נאוויס פורטונה. בשלושת המקרים מדובר היה באוניות צובר, הנושאות מטענים יבשים לא ארוזים.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הארופאים והאמריקאים פשוט מזמינים שיתקיפו אותם (ל"ת)
    הזיה 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    בעלות הברית אימפוטנטיות
    Avraham 03/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ישנות בעמידה, תתכננו פלישה למעוזות של הח'ותים, תחסלו כמה שיותר.
    סגור
  • 1.
    טביעת הספינה הבריטית או האיסלמית
    א.ב 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצחיק אותי לחשוב שבריטניה של היום ניתמכת ע"יהמוסלמים בארצם שהם שולטים היום על כל שדות התעופה שלהם.וניתמכת בנשיא ארצות הברית של היום הפחדן מס,1 בעולם ביידן שמו.
    סגור
  • הפחדן מספר 1 בעולם הוא נתניהו (ל"ת)
    עומר 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור