בחירות 2022

הכנסת ה-25: מי הח"כים שלא נראה אותם בכנסת הבאה?

בבוא הדרך אל סופה: מי חברי הכנסת שלא נראה אותם ממשיכים בכנסת הבאה? מרצ ובל"ד וכוכבים בחוץ
דוד זולדן |  1
אלכס קושניר, איילת שקד, נפתלי בנט ועומר בר-לב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי)
הולכים הביתה: ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט והשרים איילת שקד, עומר בר לב, ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ועיסאווי פריג' כבר לא יהיו בכנסת הבאה ומי עוד לא יהיה בין 120 חברי הכנסת? הפירוט המלא על חברי הכנסת שייאלצו לקחת לכל הפחות הפסקה מהחיים הפוליטיים.
סיעת 'ימינה': ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד, סגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה, יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך ויום טוב כלפון. שירלי פינטו שערקה בבחירות אלה מ'ימינה' והוצבה במקום ה-23 ב'מחנה הממלכתי נותרה גם היא מחוץ לכנסת הבאה. 
שר התקשורת יועז הנדל וסגן יו"ר הכנסת צבי האוזר ממפלגת 'תקווה חדשה' שחברה ל'מחנה הממלכתי' של בני גנץ בלעדיהם נותרו מחוץ לכנסת כמו גם ח"כ מישל בוסקילה מ'תקווה חדשה' שהוצב במקום ה-13 ונשאר בחוץ וכן סגן שרת החינוך מאיר יצחק הלוי וח"כ בני בגין שהחליטו שלא להתמודד לכנסת ה-25.
סיעת 'כחול לבן': יו"ר סיעת 'כחול לבן' (המחנה הממלכתי) איתן גינזבורג שכיהן כסגן יו"ר הכנסת ונחשב לכוכב עולה בשמי הפוליטיקה הישראלית, נותר מחוץ לכנסת לאחר שהוצב במקום ה-14 במחנה הממלכתי שקיבלה רק 12 מנדטים ויורדת לאופוזיציה. גם הח"כים המכהנים מטעם 'כחול לבן': רות וסרמן-לנדה, יעל רון בן משה, אלון טל ומופיד מרעי נותרו בחוץ.
סיעת 'ישראל ביתנו': יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, יוסי שיין, לימור מגן-תלם, אלינה ברדץ'-יאלוב ושרון רופא-אופיר. גם אלי אבידר שפרש מהמפלגה והקים מפלגה עצמאית לא עבר את אחוז החסימה וקיבל רק 1,156 קולות.
סיעת מפלגת 'העבודה': השר לביטחון פנים עמר בר לב, רם שפע, אמילי מואטי ואבתיסאם מראענה לא ממשיכים.
 
סיעת 'מרצ': מפלגת 'מרצ' כולה נשארת מחוץ לכנסת: שר הבריאות ניצן הורוביץ, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', סגן שרת הכלכלה יאיר גולן, מוסי רז, מיכל רוזין, עלי סלאלחה וגבי לסקי. חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי מ'מרצ' לא התמודדה, אך יש להניח שלא תראו אותה מייבבת על מצבה העגום של מרצ אחרי שהראו לה את הדרך החוצה. 
סיעת 'יש עתיד': נירה שפק וענבר בזק נותרו בחוץ ובמקומן יושבעו חברי חדשים במפלגה.
סיעת בל"ד: סמי אבו שחאדה - יו"ר בל"ד נותר מחוץ לכנסת לאחר שרץ לבד ולא עבר את אחוז החסימה. ח"כ אוסאמה סעדי מ'הרשימה המשותפת' פרש מהחיים הפוליטיים ולא התמודד לכנסת. 
סיעת 'יהדות התורה': הח"כ המכהן היחיד מקרב הסיעה שכת נותר בחוץ הוא יצחק פינדרוס, שמתוכנן לשוב בעוד כחודש עם התפטרות אחד השרים או סגני השרים מטעם המפלגה במסגרת החוק הנורבגי.
 
סיעת 'הליכוד': קרן ברק, אורלי לוי אבקסיס, פטין מולא, טלי פלוסקוב וצחי הנגבי. ח"כ יובל שטייניץ ששימש בעבר כשר האוצר ושר האנרגיה פרש מהחיים הפוליטיים ולא התמודד לכנסת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא נרגיש בחסרונם (ל"ת)
    סימה 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור