בחירות 2022

מבוכה למרצ: בג"ץ נזף במפלגה שמשכה עתירתה נגד סילמן

השופטים דחו את עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד התמודדותה של עידית סילמן בליכוד וביקרו את נציגי מרצ על כך שמשכו את עתירתם: "למה לא פניתם לוועדת הכנסת לאחר שהיא פרשה?"
דוד זולדן | 
עידית סילמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הרכב מורחב של תשעה שופטים בראשות נשיאת העליון אסתר חיות, דחה את עתירת התנועה לאיכות השלטון על ההחלטה שלא לפסול מהתמודדות את עידית סילמן. לאחר הדיון גם במרצ החליטו למשוך את עתירתם. 
בג"ץ פסל את עתירת התנועה לאיכות השלטון על ההחלטה שלא לפסול מהתמודדות את עידית סילמן. לאחר הדיון והביקורת שהטיחו שופטי ההרכב בנציגי מרצ החליטו גם במרצ למשוך את עתירתם. את הדיון על סילמן פתח עו"ד אורי הברמן שייצג את ח"כ גבי לסקי ממרצ, שטען כי זמן קצר לאחר שסילמן אשר כיהנה כיו"ר הקואליציה, פרסמה את ההודעה על פרישתה מהקואליציה היא שוריינה בליכוד. השופטת חיות השיבה: "סיעתכם לא נקטה בשום צעד ולא הפעילה שום מנגנון. איפה הייתם?". הברמן טען כי סילמן פעלה באופן עצמאי בזמן שהייתה חלק מסיעת ימינה ותהה מדוע חברת הכנסת לשעבר הייתה צריכה ליהנות ממחדלי מפלגתה. השופטת דפנה ברק ארז השיבה: "יכול להיות שזה מכוון ומחושב, לא צריך להיכנס לשיקולים פוליטיים".
השופטים ביקרו בחריפות את טענות מרצ והשופטת חיות טענה: "אין לכם דרך לפנות לוועדת הבחירות מעל לראש של יו"ר ועדת הכנסת. לא פניתם אליהם". השופט סולברג תקף גם הוא, ומתח ביקורת על נציגי המפלגה: "גם חברת הכנסת זועבי הודיעה על פרישה ממרצ, והסיעה שלכם לא הגישה בקשה דומה. אנחנו מחויבים לא להיכנס לשדה הפוליטי".
יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעזר שרגא, אמר כי "שריונה של סילמן בליכוד, זמן קצר לאחר פרישתה מסיעת ימינה, מהווה פגיעה קשה במשטר של מדינת ישראל, לאחר שחברי כנסת רבים התפצלו ועברו בין מפלגות רבות. סילמן קיבלה הבטחה מהליכוד לשריון, ורק אז פרשה. השופטת חיות השיבה: "שאדוני יציע פרשנות שיו"ר וועדת הבחירות שגה. בסוף תצטרך להראות שיש סעד שהחוק מאפשר לשלול את הזכות להיבחר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה