בחירות 2022

בן גביר עושה שרירים לנתניהו: "הבנו שאין פרטנר"

בן גביר מקשיח עמדותיו גם נוכח בקשתו החריגה של נתניהו ליישב את ההדורים בינו לסמוטריץ' ולחתום על הסכם עוד היום
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, בתגובה לנתניהו: "אדוני רה"מ לשעבר ובעתיד. אתה יודע באופן  אישי כמה רדפנו חודש וחצי אחרי סמוטריץ למען אחדות שוויונית, קבענו פגישות שסמוטריץ ביטל, אחרות התבררו כסרק. ניסינו בכל דרך עד שהבנו שאין פרטנר. בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במו"מ. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכל  כדי למצות את קולות הימין".
בן גביר מגיב לדברי נתניהו שקרא לאחדות מוקדם יותר ואמר: ״אני מאחל הצלחה לכל המתמודדים בפריימריז של הציונות הדתית ואני בטוח שתיבחר רשימה מצוינת. לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה ל-4 השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד - לאח את הכוחות, ולא לפצל אותם".

עוד הוסיף נתניהו: "לכן אני קורא ל׳ציונות הדתית׳ ול׳עוצמה יהודית׳ לרוץ יחד בבחירות. אסור לקחת סיכון. רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת. איחוד הכוחות הוא צו השעה".
הבוקר פורסם ב-ice כי מתחת לפני השטח מתנהל משא ומתן מואץ בין סמוטריץ' ושיקלי וכי הם צפויים לאחד את הרשימות. בעוצמה יהודית לא הופתעו מהמהלך ומעבר לתקווה כי השניים יעברו את אחוז החסימה טוענים כי זו הוכחה נוספת כי המו"מ שניהלו איתם היה מצג שווא". עוצמה יהודית שכבר הצטיידה ברכש נוצץ: בנו של הרב שמואל אליהו וכעת האיחוד המסתמן בין סמוטריץ' לשיקלי מגדישים את הסאה ומפחיתים משמעותית את הסיכוי לאיחוד. נתניהו מבין היטב שזו שעה קריטית ערב הפריימריז בציונות הדתית וגם הנציגים שיבחרו עשויים להשפיע ולהכשיך מהלך של איחוד אפשרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה