משפט

בן גביר קורא להדיח את המעורבים בפרשת סרסור הסוהרות

בן גביר לא אהב את התגובה הרופסת של מערכת הביטחון בפרשת הסוהרות ורואה בה התקפלות לאומית
דוד זולדן |  1
עמר בר לב, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, יונתן סינדל, ויקיפדיה)
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, בתגובה להחלטה כי כל משרתי החובה לא יוצבו יותר לצד אסירים ביטחוניים: "השר בר לב ממשיך את המדיניות הרופסת של הממשלה הכושלת. במקום להחמיר את תנאי הכליאה של המחבלים ולהדיח את כל מי שהיה מעורב בפרשת סרסור הסוהרות, בר לב בוחר בפתרון הקל והמשפיל ואוסר על חיילי חובה לשרת בבתי כלא ביטחוניים. הפתרון הוא לא להתקפל ולהוציא את החיילים מבתי הכלא, אלא לתת להם סמכויות ולטפל ביד קשה במחבלים הכלואים".
כאמור, בתום פגישה בין שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון הפנים עומר בר לב, סיכמו השניים על הקמת צוות משותף למשרד הביטחון, המשרד לביטחון הפנים, צה"ל ושב"ס, לבחינת אופי השירות של משרתי ומשרתות החובה בשירות בתי הסוהר.
הצוות שיוקם, יבצע בחינה מחודשת של התפקידים המיועדים לנשים, ובמידת הצורך הגדרה מחדש של אפיוני התפקידים והמשימות שיוטלו על המשרתים והמשרתות בשב"ס בהתאם לדרישות החוק. כמו כן, יבחן הצוות את הארכת הוראת השעה המאפשרת הצבת המשרתים בשב"ס, ויגיש את המלצותיו עד לתאריך 30.11.2022.
בנוסף, ועד להשלמת עבודת הצוות המשותף, סיכמו שר הביטחון והשר לביטחון הפנים לנקוט במספר צעדים מידיים: יוקפד כי משרתי ומשרתות החובה לא ישהו ביחידות במחיצתם של אסירים ביטחוניים. יוגברו הביקורות השוטפות של צה"ל ושב"ס, על מנת לוודא את השמירה על ביטחונם האישי של משרתי ומשרתות החובה. בהתאם לכך סוכם, כי הקצאת משרתי ומשרתות החובה לשירות בשב"ס למחזורי הגיוס בחודשים אוגוסט-ספטמבר 2022, תימשך בהתאם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני לא מתומכי בן גביר
    NRMG 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפעם דעתי כדעתו. ישר כוח והמשך להלחם.
    סגור