דיגיטל וטק

מיקרוסופט, גוגל ואמזון מסתבכות עם ממשל ביידן: כל הפרטים

נציבות הסחר הפדרלי של ארה"ב פתחה בחקירה על מנת לבחון האם השקעות הענק של גוגל, אמזון ומיקרוסופט בחברות הבינה המלאכותית OpenAI ו-Anthropic הובילו לפגיעה בתחרות
מערכת ice | 
מיקרוסופט, אמזון, גוגל וביידן (צילום shutterstock)
במהלך השנים האחרונות, טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית החלה להשתלב כמעט בכל תחום בחיינו. אין ספק כי ללא השקעות העתק של ענקיות הטכנולוגיה בחברות הבינה המלאכותית, הדבר לא היה יוצא לפועל.
בקרב נציבות הסחר הפדרלי של ארה"ב (FTC), עלה חשד שהשקעות הענק של מיקרוסופט, גוגל ואמזון בסטארט-אפי הבינה המלאכותית הגנרטיבית OpenAI ו-Anthropic פגעה בתחרות בתחום. לכן, הנציבות החליטה בשבוע שעבר, לפתוח בחקירה ראשונית על מנת לבחון את טענתן. 
כאמור, במסגרת השקעותיהן בחברות הסטארטאפ, מיקרוסופט התחייבה להשקיע 13 מיליארד דולר ב-OpenAI ועל מנת להימנע משליטה מלאה בחברה היא תזכה ב-49% בלבד החברה. למרות הניסיון לעקוף את חוק ההגבלים העסקיים השקעת הענק הופכת את מיקרוסופט לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה מה שמקנה לה כוח רב להשפיע על מהלכיה, תפקיד שבא לידי ביטוי בסערת הדחתו של מנכ"ל החברה סם אלטמן. אמזון השקיעה ב-Anthropic, המתחרה הבולטת ביותר של OpenAI, כ-4 מיליארד דולר, וגוגל השקיעה בחברה 2 מיליארד דולר. 
במסגרת החקירה הראשונית, כלל החברות המעורבות נדרשו להעביר לנציבות המידע מסמכים כמו: השקעות ושיתופי פעולה פרטניים, הסכמים והרציונל האסטרטגי, מידע אודות ההשלכות המעשיות של ההשקעות ושיתופי הפעולה; וניתוח של ההשפעה התחרותית שלהם.
המידע ישמש את הנציבות לעריכת מחקרים שיאפשרו לה לייצר הבנה עמוקה שיותר של מגמות בשווקים ופרקטיקות עסקיות. ממצאים ממחקרים אלו יוכלו להיות בסיס לחקירות ופעולות המשך של הנציבות.
יו"ר הנציבות, לינה קאן כתבה בהודעה לעיתונות כי: "טכנולוגיות חדשות יכולות ליצור שווקים חדשים ותחרות בריאה. בשעה שחברות מתחרות בפיתוח והיוון בינה מלאכותית, אנחנו חייבים לבלום טקטיקות שפוגעות בהזדמנויות שכאלו. החקירה שלנו תשפוך אור על השאלה האם ההשקעות והשותפויות שקידמו החברות הדומיננטיות עלולות לעוות את החדשנות ולפגוע בתחרות הוגנת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה