דיגיטל וטק

800 מיליון דולר: מטא יוצאת במהלך שובר שוויון

תאגיד מטא פרסם כי השקיע 800 מיליון דולר בהקמת מרכז נתונים חדש שיוקדש כולו לטכנולוגיית בינה מלאכותית. המרכז, יוקם במדינת אינדיאנה ולפי התחזיות הוא עתיד להביא את יכולות החברה שלב אחד קדימה 
מערכת ice | 
מטא (צילום shutterstock)
תאגיד מטא, ממשיך להתפתח בתחום הבינה המלאכותית ולאחר שמנכ"ל החברה מארק צוקרברג, הכריז כי החברה עומדת לפתח מודל בינה מלאכותית כללית (AGIׁׂׂׂׂ), פרי יצירתה. החברה מכריזה שתשקיע סכום של 800 מיליארד דולר בבניית מרכז נתונים שיוקדש כולו לטכנולוגיית בינה מלאכותית. מדובר במרכז הראשון שהחברה פותחת שמוקדש לטכנולוגיית בינה מלאכותית.
מרכז הנתונים החדש יהיה בארה"ב במדינת אריזונה ועל פי הצהרת החברה הוא עתיד ליצור עוד מאות משרות חדשות. כמו כן, מטא, גם הגיע להסכם עם מדינת אינדיאנה במסגרתו היא תקבל הטבות מס.
לפי פרסומים עולה כי המגעים לבניית המרכז החלו עוד בשנת 2019 וכעת עלה כי מרכז הנתונים יחל לפעול במהלך שנת 2026 והוא מרכז הנתונים הראשון שמטא בונה במיוחד עבור טכנולוגיית הבינה המלאכותית. אחת הסיבות למהלך הנוכחי היא העובדה שהמרכזים הנוכחיים של החברה לא מציעים את התנאים האופטימליים עבור הטכנולוגיית הבינה המלאכותית.
מהרגע שמרוץ הבינה המלאכותית יצא לדרך היה נראה כי לעומת שאר המתחרות מטא, נשארה מאחור. אין ספק שהמהלך הנוכחי יסייע לה רבות להדביק את הפערים שפתחה ביחס לשאר החברות הגדולות בשוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה