דיגיטל וטק

על אף התמיכה בחמאס: עמק הסיליקון עדיין מעוניין בכסף של קטאר

מתחילת המלחמה, ישנה פגיעה חדה בתדמיתה של קטאר. אך עובדה זו אינה מונעת מהשוק הטכנולוגי הישראלי - אמריקאי, להסתייע בכספה 

מערכת ice | 
SVB (צילום shutterstock)
שוק ההשקעות נמצא כיום בשפל וקרנות הון סיכון וסטארט־אפים רבים מחפשים מקורות מימון חדשים. קרן העושר הקטארית נותנת פתרון למצב ומבצעת שורה של השקעות טכנולוגיה, לרבות בסטארט־אפים עם קשרים ישראליים.
בימים אלו, הקשרים עם חמאס פוגעים בתדמיתה של קטאר, אך נראה כי עובדה זו אינה מונעת מחברות להיות בררניות לגבי מקור הכסף. מצד אחד, קטאר מממנת כבר שנים את ממשלת חמאס, מאידך, קטאר הייתה ונותרה בעלת ברית חשובה של ארה"ב. הבסיס האמריקאי הגדול ביותר במזרח התיכון שוכן בה  והוא שימש את האמריקאים לתקיפות בעיראק ובאפגניסטאן.
בסוף השנה שעברה הודיעה סניק על גיוס של 197 מיליון דולר. מי שהובילה את הגיוס הייתה קרן העושר הריבונית של קטאר קטאר (Qatar Investment Authority). חברת הסייבר סניק (Snyk) הוקמה על ידי שלושה מייסדים ישראלים.
עם השנים, המייסדים עזבו את תפקידיהם ובמקומם מונתה הנהלה אמריקאית. למרות זאת, סניק שומרת על קשר הדוק עם ישראל דרך מרכז פיתוח בתל אביב ושני ישראלים המכהנים בדירקטוריון שלה.
הנושא של קטאר עלה בשולי פרשת פאדי קוסגרייב, מייסד חברת כנסי הטכנולוגיה ווב סאמיט (Web Summit), שהאשים בטוויטר את ישראל בפשעי מלחמה, ואולץ לבסוף להתפטר מתפקידו כמנכ"ל עקב נטישה המונית של מממנים ונואמים מהוועידה שלו. קוסגרייב כתב את הפוסטים האנטי־ישראליים שלו בעת שהותו בקטאר.
בשנה שעברה קטאר השקיעה 375 מיליון דולר ברכישת טוויטר על ידי אילון מאסק, עסקה שהיקפה הכולל היה 44 מיליארד דולר. במרץ השנה הובילה קטאר השקעה של 250 מיליון דולר בסטארט־אפ Builder.ai, שמפתח פלטפורמה ליצירת אפליקציות, והשקיעה גם ב-Ensoma, סטארט־אפ בתחום הרפואה הגנטית. לפי הדיווחים, הקרן הקטארית מנהלת מגעים להשקעה במספר חברות בינה מלאכותית גדולות, כולל OpenAI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה