דיגיטל וטק

מחפשים עבודה? כך תוודאו שהמידע האישי שלכם לא ייגנב

קמפיין תקיפה פעיל שנוצר על ידי האקרים אירנים זוהה לאחרונה על ידי מערך הסייבר הלאומי. במסגרת הקמפיין פורסמו ברחבי הרשת פרטיים אישיי של המשתמשים באתר. מה אפשר לעשות כדי לא להיות הקורבן הבא?
מערכת ice | 
מתקפת סייבר איראנית (צילום freepik ,shutterstock)
האקרים אירנים פרסמו ברחבי הרשת פרטים של ישראלים רבים שנפלו קורבן לגניבת פרטים אישיים ותקיפות סייבר מאתרי חיפוש משרות בישראל. הרשות להגנת הפרטיות ממליצה להישמר ולבצע החלפת סיסמאות. 
מערך הסייבר הלאומי הודיע אמש (רביעי) על קמפיין תקיפה פעיל שמנהלים האקרים אירנים כלפי אתרים לחיפוש עבודה בישראל. כאמור, מטרתו של הקמפיין, לגנוב מידע אישי של משתמשי האתר. במסגרת המהלך נשלחים הודעות טקסט לישראלים הפעילים באתרים עם קישורים לאתר פישינג עם כתובת דומה לזו של האתר. לאחר הלחיצה על הקישור מגלה משתמש שפרטיו נגנבו.
על מנת לצמצם את כמות הקורבנות ולשים סוף למהלך הרשות להגנת הפרטיות פתחה בקמפיין ולדבריה היא עושה מאמצים כבירים על מנת להסיר את המידע שדלף מהרשת. כמו כן מטעם הרשות להגנת הפרטיות נמסר כי: "הרשות מדגישה בפני ציבור המועמדים שנרשם באתרי חיפוש עבודה כי עליו לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לקבלת הודעות מגורמים שאינם מוכרים לו ואף להחליף באופן מידי את הסיסמה לאתרים אלו בסיסמה חדשה וחזקה".
 עוף הוסיפה ואמרה: "חשוב לגלות ערנות גבוהה לניסיונות תקיפות המשך באמצעות דיוג (פישינג) בהודעות טקסט (ווטסאפ, סמס וכיוב') ובדואר אלקטרוני. יש להיזהר ולהימנע לחלוטין מלחיצה על קישורים המצורפים להודעות חשודות, או כאלה שזהות השולח אינה מוכרת. למען הזהירות, מומלץ תמיד להיכנס לשירות הנדרש באמצעות הקלדה עצמית של כתובת האתר ולא באמצעות קישור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה