דיגיטל וטק

מיקרוסופט מסתבכת: העסקה הגדולה בתולדות ההייטק נעצרת

 בית המשפט עוצר את השתלטות של מיקרוסופט על ענקית משחקי הוידאו אקטביז'ן בליזרד בעסקה של 69 מיליארד דולר. למרות זאת, מיקרוסופט שומרת על אופטימיות וטוענת שהעסקה תועיל לגיימרים ולחברות המשחקים כאחד
אסף קופפר |  2
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
בתפנית מפתיעה של האירועים, השופט המחוזי של ארה"ב, אדוארד דאווילה, העניק צו מניעה זמני, שעצר את רכישת מיקרוסופט (MSFT) של ענקית משחקי הווידאו אקטיביז'ן בליזרד (ATVI). החלטה זו התקבלה בשלהי יום שלישי בתגובה לבקשת ועדת הסחר הפדרלית (FTC) והיא מכינה את הקרקע לשימוע ב-22-23 ביוני.
אלמלא התערבות בית המשפט, מיקרוסופט הייתה יכולה לחתום את העסקה של 69 מיליארד דולר כבר ביום שישי. ה-FTC, אכיפת חוק ההגבלים העסקיים בארה"ב, ביקשה את השהיית ביניים זו, כאשר שימוע הוכחות נרחב מתוכנן להתחיל ב-2 באוגוסט.

הדיון בסוף יוני יקבע האם צו מניעה מקדמי, שנמשך לאורך כל הביקורת המנהלית בתיק, מוצדק. השופט דאווילה הדגיש את הצורך בצו הזמני, תוך שהוא ציין את ההכרח לשמור על הסטטוס קוו, לשמור על סמכות השיפוט של בית המשפט לסעד אפקטיבי במידת הצורך, ולשמר את יכולתו של ה-FTC להשיג סעד יעיל אם הסוכנות תזכה בתיק שלה.
גם מיקרוסופט וגם אקטיביז'ן חייבות להציג את טענות הנגד המשפטיות שלהן נגד צו מניעה ראשוני עד ה-16 ביוני, כאשר ה-FTC אמור להגיב ב-20 ביוני.
ביום שלישי, מיקרוסופט הצהירה כי האצת ההליך המשפטי "תביא בסופו של דבר יותר מבחר ותחרות לשוק המשחקים". מנגד, אקטיביז'ן, שבעבר ראתה את החלטת ה-FTC כ"עדכון מבורך", החלטתו של השופט דבילה מבטיחה שהרכישה לא תוכל להמשיך עד חמישה ימים לפחות לאחר פסיקת בית המשפט בצו המניעה.
אחד החששות העיקריים של FTC הוא שהמיזוג עשוי להעניק לקונסולת ה-Xbox של מיקרוסופט (MSFT) גישה בלעדית למשחקי אקטיביז'ן. בלעדיות זו עלולה לשלול גישה מתחרים כמו נינטנדו (NTDOY) ופלייסטיישן של סוני (SONY).
למרות זאת, מיקרוסופט שומרת על אופטימיות. לאחר שקיבלה אישור לרכישה מהאיחוד האירופי במאי, אם כי נחסמה על ידי בריטניה באפריל, מיקרוסופט טוענת שהעסקה תועיל לגיימרים ולחברות המשחקים כאחד. מיקרוסופט גם הציעה צו הסכמה משפטית מחייבת להציע את משחקי "Call of Duty" ליריבות, כולל סוני, לעשור הבא.
המקרה מדגים את הגישה החזקה שאימץ ממשל ביידן כלפי אכיפת הגבלים עסקיים, מה שמצביע על בדיקה יסודית יותר של מיזוגים ורכישות של חברות בקנה מידה גדול בעתיד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אני לא מבין את הסכומים האלו
    משה 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יותר ממחצית כל העיסקאות בישראל בשנה (כ-60%)
    סגור
  • 1.
    זה רק יועיל
    לירן חולצה אפורה 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מיקרוסופט ידועה בתור חברה שמשיקה משחקים גמורים, אקטיוויז'ן משחררת בטא כל פעם.
    סגור