דיגיטל וטק

צוקרברג נחשף: כך הוא מתכוון לפטור אותנו מהסמארטפונים

אחרי שטען שעד סוף העשור הוא יגרום לנו לזרוק את הסמארטפון ולהסתובב כל היום עם משקפיים שיחברו אותנו לפייסבוק בכל רגע שבו אנחנו ערים, כעת נחשפים השלבים בדרך להגשמת התוכנית השאפתנית של מארק צוקרברג
יאיר מור |  3
מארק צוקרברג מדבר עם האווטאר שלו (צילום יח"צ)
תעצמו עיניים - כי אחרת כנראה לא תוכלו להתחמק ממטא, על כל הפוסטים, הסטוריז, הלייקים והפרסומות שמציפים את האפליקציות שלה, בשנים הבאות. אתר The Verge קיבל ממקור פנימי בחברה פירוט של תוכניותיה לשנים הקרובות בתחום משקפי המציאות המעורבת והרבודה, שהוצגו אתמול (שלישי) בפני העובדים במסגרת פגישה של חטיבת Reality Labs, שמארק צוקרברג מגדיר כזו שתוביל את החברה בעתיד. 
התוכניות מתחילות בקטן: לקראת סוף השנה הנוכחית היא תשיק דור שני למשקפיים ה"חכמים" של ריי-באן - משקפי שמש עם מצלמות שמיועדות ללכוד תמונות וסרטונים קצרים שאותם מעלים המשתמשים מייד אחר כך לרשתות החברתיות של מטא, כמובן; במקביל, היא תשיק את הדור השני למשקפי ה-Quest, שיהיו דקים במחצית מהדור השני, עוצמתיים "לפחות" פי שניים - אך גם יקרים יותר. "אנחנו חייבים להלהיב את המתעניינים בתחום סביב (המשקפיים)", אמר מארק רבקין, סגן נשיא מטא למציאות מדומה, לעובדים. "אנחנו חייבים להוכיח לאנשים שכל העוצמה הזו, כל התכונות החדשות הללו, שוות את (המחיר הגבוה יותר)". 
רבקין המשיך ואמר כי הדגש בדור הבא של המשקפיים החכמים יהיה על נוחות, משום שככל שהם קלים יותר ופחות מפריעים לתפקוד יומיומי, "אפשר להישאר שם הרבה יותר זמן" - כלומר, להיות מחובר יותר זמן לפייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ו-Horizon Worlds, הרשת החברתית העתידנית של מטא, מה שיאפשר לה לאסוף יותר מידע, להציג יותר פרסומות ולהכניס על חשבון המשתמשים יותר כסף. זאת, בניגוד לדור הנוכחי של הקסדה, שהוא הודה שאלו שרכשו אותה בסוף השנה שעברה נוטים להפסיק להשתמש בה לאחר מספר ניסיונות בודדים. כדי לשנות זאת, הקסדה תכלול מצלמות שיציגו למשתמש את העולם האמתי שסביבו כדי לעודד אותו ללכת איתם במשך שעות, לפחות בבית או במשרד. 
לאחר שתי ההשקות של סוף 2023, ב-2024 תבצע מטא שני מהלכים מקבילים: מצד אחד, לקהל הרחב היא תשיק גרסה זולה יותר ופחות מתקדמת של משקפי המציאות המעורבת, אך עבור עובדיה היא תשיק קסדת מציאות רבודה ניסיונית - כלומר, כזו שכלל לא מסתירה את העולם מהלובש, אלא מצוידת בעדשות שקופות ומקרנים זעירים המסוגלים להקרין על העדשות 'הולוגרמות' שנראות ללובש כצפות בתוך העולם שסביבו. לאחר שהעובדים ינסו את המשקפיים הללו, ב-2027 - עוד יותר מ-4 שנים - הן תושקנה עבור הציבור הרחב. 
אך עוד קודם, ב-2025, יושק דור שלישי למשקפי הריי-באן של מטא, והפעם, מלבד מצלמות, יהיה בהן גם מסך זעיר שיציג הודעות טקסט ותרגום בין שפות של טקסטים שהלובש יכוון אליו את המצלמות בזמן אמת. 
אבל המשקפיים הם לא הכל - כדי לשלוט בהם, עובדת פייסבוק על לפחות שני דגמי צמידים או שעונים, שלדבריה כוללים "ממשק עצבי" - ככל הנראה התקן שמסוגל לנתח את תנועות כלי הדם בפרק כף היד כדי לנתח אילו תנועות המשתמש מבצע בעזרתן. כך, תנועות יד טבעיות תשלוטנה על תצוגת המשקפיים, בלי שהמשתמש יצטרך להחזיק אביזר נפרד מעבר לאותו צמיד/שעון. הדגם המתקדם יותר אמור להציע יותר תכונות, כמו מצלמת סלפי לשיחות וידאו - אם כי לא ברור איך בדיוק זה יעבוד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    גלי המשקפיים & קסדות גורמים לפגיעות
    חקי חיון 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון , הגלים המצויים במשקפיים&קסדות גורמים לפגיעות בעיניים&מח.
    סגור
  • 2.
    אולי שיעזוב אותנו
    שי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם מחפש דרך להתנתק קצת מהרשתות החברתיות אחרי שמתחילים להבין את הנזקים, אבל זה בניגוד לאינטרסים של צוקרברג.
    סגור
  • 1.
    הוא חי בסרט
    רונן 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פייסבוק תתרסק
    סגור