דיגיטל וטק

אפל בפאניקה? שוב דחתה את השקת מוצר הדגל הבא

ענקית הטכנולוגיה החליטה לדחות פעם נוספת את השקת המוצר המדובר ביותר שלה בשנים האחרונות, לאחר שגילתה שגם שבועות בודדים לפני הצגתו המתוכננת הוא עדיין סובל מבעיות שונות
יאיר מור | 
אפל (צילום shutterstock)
הפעם זה סופי? אפל מתכננת להציג את משקפי המציאות המעורבת שלה בוועידת המפתחים השנתית שלה, WWDC, שתיערך בחודש יוני הקרוב, כך הדליפו מקורות בחברה לכתב הטכנולוגיה של בלומברג, מארק גורמן. 
לפי המקורות, מדובר בדחייה נוספת בסדרה של דחיות בהשקת אחד המכשירים המדוברים בהיסטוריה, והפעם הראשונה בכשני העשורים האחרונים שבה אפל לא נכנסה לשום קטגוריה חדשה יותר מחצי עשור, לאחר שב-2001 הציגה את נגן המוזיקה אייפוד, ב-2006 את הסטרימר אפל טיוי, ב-2007 נכנסה לתחום הסמארטפונים (ויש שיאמרו שהמציאה אותו) עם האייפון, ב-2010 הציגה את הטאבלט שלה, אייפד, ב-2015 את השעון החכם אפל ווטש וב-2018 את הרמקול החכם הום-פוד. 
כידוע, זה לא אמור היה לקחת כל כך הרבה זמן: אפל עובדת על תחום המציאות המעורבת לפחות מאז 2015, ותכננה להציג את המשקפיים שלה ב-2020, ואז ב-2021, ואז ב-2022, ולבסוף באפיל 2023. כעת, לפי הדיווח, היא החליטה לדחות אותה פעם נוספת, במספר שבועות בלבד, כדי לבצע כמה 'שיופים' אחרונים לפתרון בעיות גם בחומרה וגם בתוכנה לפני שהן מוצגות לקהל. 
לפי הדיווח, המשקפיים שיוצגו באירוע הם Reality Pro - הדגם המתקדם יותר שיצרה אפל, בעוד הדגם ה"עממי" יותר יוצג ככל הנראה רק בשנה הבאה. מחיר ריאליטי פרו צפוי לעמוד על כ-3,000 דולר - פי שניים מהמקבילה של מטא (לשעבר פייסבוק) שהוצגה בשלהי השנה שעברה, ומחיר דומה למשקפי המציאות הרבודה המתקדמים יותר של מיקרוסופט. עם זאת, המקורות הדגישו כי למחיר הגבוה יש סיבה טובה - המשקפיים של אפל יתבססו על מעבד ה-M2 החדש שלה, המיועד למחשבים, ויכללו צמד מסכים באיכות 4K, מצלמות רבות שיאפשרו גם מעקב אחר עיניו של המשתמש לצורך 'מחוות מבט' וגם אחרי ידיו, כדי שיוכל לשלוט על מערכת ההפעלה xrOS בעזרת תנועות ידיים ללא צורך באביזרים חיצוניים. בנוסף, כדי שהמשקפיים יהיו קלים ונוחים ללבישה, הסוללה תהיה במארז חיצוני שמיועד להיות בכיס או על החגורה, בדומה למארזי המשדרים והמיקרופונים של מגישי תוכניות טלוויזיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה