דיגיטל וטק

הסיבה המפתיעה שאפל לא הצטרפה לגל הפיטורים בביג-טק

בעוד גוגל, פייסבוק, אמזון ומיקרוסופט נפרדו מעשרות ואלפי עובדים כל אחת, אפל נשארה יציבה מבחינת משאבי האנוש. הסיבה לכך פשוטה הרבה ממה שהיא נראית
מערכת ice | 
טים קוק, מנכ (צילום unsplash, ויקיפדיה/ President.gov.ua)
ארבע מחמש ענקיות הביג-טק פתחו לאחרונה בגל פיטורים בו שלחו הביתה עשרות אלפי עובדים. מי שנעדרה בבולטות ממנו היא אפל, האם הסיבה לכך היא לאו דווקא תוצאות פיננסיות שליליות?
הראשונה שהודיעה על גל הפיטורים היתה מטא. בנובמבר 2022 הודיעה חברת האם של פייסבוק שתפטר יותר מ-11 אלף עובדים. אחריה, בחודש ינואר הגיע הגל הגדול עם מיקרוסופט שפיטרה כ-10,000 עובדים, אמזון שפיטרה כ-18 אלף, ואלפאבית, חברת האם של גוגל שהכריזה כי תפטר כ-12 אלף. 
מה עם יצרנים האייפונים? העובדה שזו החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם אינה קשורה לאי-הפיטורים לפי בלומברג, וגם לא התוצאות שלה לאחרונה שהיו דווקא שליליות. לפי האתר הכלכלי, אפל פשוט גייסה הרבה פחות עובדים בשלוש השנים האחרונות, ולכן גם נפטרה מהרבה פחות.

מתוך אתר bloomberg.com
מיקרוסופט, אמזון, אלפאבית ומטא הגדילו את מצבת כוח האדם שלהן ביותר מ-50% בין השנים 2019 ל-2022. אפל, גדלה רק בכ-25%.

בימים אלו מתפרסמים הדוחות לשנת 2022 והנתונים של הרבעון האחרון לשנה החולפת. כמו האחרות, אם כי לא באותה מידה, אפל מדווחת על פספוס גדול ביחס לתחזיות של המומחים באשר לנתונים שלה, אם כי המכירות של מוצר אחד הפתיעו וזינקו ב-30%.
על פי הנתונים החדשים, החברה רשמה הכנסות של 117.2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של השנה החולפת - ירידה של 5.5 ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2021. המומחים לעומת זאת צפו למספר גבוה יותר שעמד על 121.7 מיליארד דולר. כמו כן, מדובר בירידה הראשונה של החברה בהכנסות רבעוניות מאז 2019 וגם הירידה החדה ביותר שלה מאז 2016.
מבחינת מחירי מניות החברה רשמה ירידה של 11% ברבעון האחרון ביחס לשנה הקודמת, כאשר הרווח למניה עמד על 1.88 דולר. גם כאן המומחים קיוו ליותר וצפו רווח של 1.95 דולר למניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה