דיגיטל וטק

גוגל מצטרפת לגל הקיצוצים: כ-12,000 עובדים יפוטרו

אחרי מטא, אמזון ומיקרוסופט: ענקית הביג-טק גוגל הודיעה כי תקצץ אלפי עובדים, כ-6% מכוח האדם שלה
מערכת ice | 
גוגל (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
אלפאבית, חברת האם של גוגל, הודיעה כי תפטר 12,000 משרות, כך אמר המנכ"ל שלה בתזכיר צוות שפורסם ברויטרס. הקיצוצים ממשיכים את הגל שמזעזע את המגזר הטכנולוגי ומגיעים יומיים לאחר שהמתחרה מיקרוסופט הודיעה כי תפטר 10,000 עובדים, ואחרי הודעות דומות של מטא ואמזון.
אובדן העבודה משפיע על צוותים ברחבי החברה, כולל גיוס וחלק מתפקידי החברה, כמו גם כמה צוותי הנדסה ומוצרים. במייל לעובדים, אמר המנכ"ל סונדר פיצ'אי כי הוא "לוקח אחריות מלאה להחלטות שהובילו לכך".
"הגל הוא גלובלי ומשפיע על ארה"ב", אמרה גוגל. החדשות מגיעות בתקופה של חוסר ודאות כלכלית כמו גם ציפייה לתחילתו של עידן טכנולוגי חדש, שבו גוגל ומיקרוסופט השקיעו בתחומי של הבינה מלאכותית.

המנכ"ל פיצ'אי אמר בהודעה בנושא כי "אני בטוח לגבי ההזדמנות העצומה העומדת בפנינו הודות לחוזק המשימה שלנו, הערך של המוצרים והשירותים שלנו, וההשקעות המוקדמות שלנו בבינה מלאכותית".
נזכיר כי שלשום מיקרוסופט הודיעה רשמית על יציאה לקיצוץ נרחב, במסגרתו תפטר כ-10,000 עובדים. לעת עתה לא ידוע אילו עובדים יפוטרו, וכמה מהם, אם בכלל, יהיו בשתי החטיבות שמפעילה החברה בישראל (חטיבת המכירות וחטיבת המו"פ).
לפי המזכר ששלח המנכ"ל, סאטיה נאדלה, ועלה גם לבלוג החברה, החברה מתכוונת לפטר עד סוף הרבעון (כלומר בחודשיים וחצי הקרובים) כ-10,000 עובדים, המהווים "פחות מ-5% מבסיס העובדים הכולל שלנו". נאדלה אף הוסיף, בסוג של התמסכנות, כי החברה כבר חישבה הוצאה אדירה של 1.2 מיליארד דולר בדו"ח הרבעון השני (כלומר אוקטובר-דצמבר 2022) על "עלויות פיצויים, שינויים להיצע החומרה ועלות איחוד ההשכרות" – כלומר פיצויים לחברות נדל"ן שהחברה בחרה לעצור בטרם עת את חוזי ההשכרה מולן, או להשכיר את השטחים בסאבלטים במחירים נמוכים מכפי שהיא עצמה משלמת על המשרדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה