דיגיטל וטק

מכה קשה לגוגל: האם מחיר הסמארטפונים יעלה?

בית המשפט העליון בהודו דחה את ערעורה של גוגל על החלטה דרמטית, שלטענתה תכפה עליה לגבות כסף על מערכת ההפעלה הפופולארית שלה למכשירים ניידים, ותגרום למחירם לזנק באופן משמעותי. כעת נתונה ההחלטה הסופית בידיה של ערכאה נמוכה יותר
יאיר מור | 
גוגל הפסידה בתביעת דיבה (צילום pixabay, flickr)
זה (כמעט) סופי: גוגל תיאלץ להתמודד עם החלטה דרמטית מאין כמוה בהודו, שכוללת תשלום קנס משמעותי ושינויים אדירים וחסרי תקדים לדרך שבה פועלת מערכת ההפעלה שלה לסמארטפונים במדינה בה מספר המשתמשים שלה הוא השני בגובהו בעולם.
בית המשפט העליון במדינה החליט היום (חמישי), בהרכב של שלושה שופטים שכלל את נשיא בית המשפט, לדחות את ערעורה של גוגל על החלטה של נציבות התחרות של הודו (CCI) מחודש אוקטובר האחרון. השופטים כתבו בהחלטתם כי "איננו נוטים להתערב" בסוגיה, והסתפקו בהנחיה לבית דין נמוך יותר שבו נמצאת ההחלטה בהליך מקביל לסיים אותם ולקבל החלטה סופית עד סוף מרץ.
נציבות התחרות טענה כי גוגל ניצלה לרעה את שליטתה על מערכת ההפעלה אנדרואיד – שבהודו נהנית מנתח שוק של 97% מ-600 מיליון הסמארטפונים במדינה – כדי לכפות על יצרניות להתקין את כל האפליקציות שלה על המכשירים ולמנוע התקנה של מנועי חיפוש, דפדפנים ובעיקר חנויות אפליקציות אלטרנטיביים.
הרשות ציוותה על גוגל לשלם שני קנסות, שערכם הכולל כ-161 מיליון דולר – אך זה לא סכום שמהווה איום על גוגל. האיום האמתי הוא הוראות הרשות לשנות את הסכמי השימוש של גוגל מול 1,100 יצרניות של מכשירי אנדרואיד, כך שתוכלנה להתקין את החנות של גוגל ללא מנוע החיפוש ודפדפן הכרום שלה, ולאפשר למשתמשים למחוק את כל אפליקציות החברה, שכיום מוגנות ממחיקה גם אם לא רוצים להשתמש בהן.
"אף ריבונות אחרת מעולם לא ביקשה שינויים כה מרחיקי לכת", התריעה גוגל בערעור – שכאמור נדחה – תוך איום שתיאלץ לגבות כסף על מערכת ההפעלה, מה שיגרום לזינוק במחירי הסמארטפונים. כעת נמצא הדבר בשיקולו של בית דין נמוך יותר, שנוטה כנראה לאשר את ההחלטה. השינוי הקיצוני ביותר שנדרשה גוגל לבצע עד כה היה באירופה, שבה החל מ-2018 היא חויבה לאפשר בעת הגדרת מכשיר אנדרואיד חדש לבחור את אפליקציות ברירת המחדל, תוך הצעה של מתחרים למנוע החיפוש ולדפדפן שלה.
גוגל לא הגיבה לידיעה בסוכנות הידיעות רויטרס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה