דיגיטל וטק

טיקטוק ניצבת מול מתחרה חדשה ולא צפויה: אמזון

ענקית הקניות ברשת מנסה לאמץ את פורמט הסרטונים הקצרים של טיקטוק כדי להציג לגולשים מוצרים שונים שעשויים לעניין אותם, במאמץ לגרום להם להזמין יותר
יאיר מור | 
טיקטוק, אמזון (צילום shutterstock, unsplash)
אמזון התחילה לשחרר אתמול (חמישי) ללקוחות בארה"ב תכונה חדשה בשם Inspire, שמציגה פיד דמוי טיקטוק שכל מטרתו להציג סרטוני מוצרים שהמשתמשים יוכלו לרכוש מייד לאחר הצפייה.
הסרטונים הקצרים באמזון יכולים לכלול יותר ממוצר אחד, כאשר בתחתית הסרטון מופיעה מעין 'קרוסלה' של תמונות המוצרים המוצגים בסרטון, ולחיצה על כל אחד מהם מאפשרת לצפות בתיאור שלו, תמונות שלו, ביקורות גולשים וכמובן ביצוע הזמנה. אפשר גם ללחוץ 'לייק' על הסרטון או לשתף אותו.
החברה אמרה לעיתון וול-סטריט ג'ורנל כי לעת עתה שחררה את התכונה למשתמשים נבחרים בלבד, אך בחודשים הקרובים היא מתכוונת להפוך אותה לזמינה לכל המשתמשים – לפחות בארה"ב. העיתון דיווח כבר בקיץ על ניסוי סרטוני המוצרים הקצרים בקרב עובדי אמזון, והחברה אף מנסה לגייס משפיעני רשת לצילום סרטונים שבהם יוצגו מוצרים שונים.
מנהל הקניות באמזון, אוליבר מסנג'ר, אמר לעיתון כי סרטונים קצרים "הם צורה שימושית להדהים לסייע לאנשים לגלות ולהבין מוצרים. תוכן מבוסס וידאו ממש עוזר להבין את המוצר יותר".
אמזון אינה החברה היחידה שמנסה לאמץ את הפורמט של טיקטוק: גם מטא (פייסבוק לשעבר) וגוגל מנסות לדחוף אותו לאפליקציות שלהן, אך בינתיים אף חברה חוץ מטיקטוק לא מצליחה להרוויח כסף מהסרטונים הקצרים מלבד בייטדאנס, בעלת טיקטוק, שהפכה בזכות הרשת החברתית שלה לאחד הסטארטאפים בעלי השווי הגבוה בעולם.
באופן מקרי, או שלא, גם טיקטוק מצידה מנסה להתחרות באמזון, ועובדת לאחרונה על פלטפורמה משלה לקניות ומשלוחים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה