דיגיטל וטק

אמזון עושה היסטוריה: עקפה את נטפליקס ודיסני

שירות הסטרימינג של אמזון הצליח לעקוף את חלוצת הסטרימינג נטפליקס ולהתברג במקום הראשון בטבלת שירותי הזרמת הווידאו הפופולאריים ביותר. ובאיזה מקום דיסני+?
יאיר מור | 
אמזון פריים וידאו (צילום יח"צ)
הישג אדיר לאמזון: שירות הזרמת הווידאו שלה, פריים וידאו, כבש את המקום הראשון בטבלת שירותי הסטרימינג הפופולאריים ביותר בארה"ב בשנה שהסתיימה בספטמבר.
מי שהגיע למסקנה הזו היא חברת המחקר Parks Associates, שמנתחת את תחום הסטרימינג מזה יותר מעשור, ומגדירה את הכלים שלה לעשות זאת "ניתוח מתיש של מגמות ופרופילים בשוק של יותר מ-100 ספקי שירות (וידאו מקוון) בארה"ב וקנדה".
אמזון עצמה לא חושפת את מספר משתמשי השירות – אם כי בשנה שעברה ציינה כי לאמזון פריים, שירות המועדון של אתר הקניות שלה, שבין היתר כולל גם גישה לפריים וידאו (אך לא כל מנוי משתמש בו), הגיע ל-200 מיליון חברים, והשנה טענה כי הפרק הראשון של "טבעות הכוח", הסדרה החדשה ביקום "שר הטבעות" שעלתה בשירות, נצפה על ידי 100 מיליון איש – אך זה היה נתון בינלאומי, ופארקס מנתחת את צפון אמריקה בלבד.
בשלוש השנים הקודמות היתה אמזון מדורגת במקום השני ברשימה של פארקס, כך שלא מדובר בהפתעה גדולה מדי, לאור העובדה שבארה"ב איבדה נטפליקס, שניצבה עד כה במקום הראשון לאורך כל העשור האחרון, מנויים. אחרי נטפליקס, שירדה למקום השני, ניצב הולו, שירות הטלוויזיה שבבעלות דיסני, שמדורג במקום הזה הפעם השלישית תוך 4 שנים – רק ב-2021 הוא היה במקום הרביעי, כאשר דיסני+ עלתה למקום השלישי. ב-2020 וב-2022 דורג שירות הדגל החדש של דיסני במקום הרביעי, בעוד ESPN+, שירות הספורט שגם הוא שייך לה, מדורג שישי זה שנתיים ברצף. אפל טיוי מסתפק במקום השמיני בלבד זה שנתיים ברצף, אחרי שב-2020 היה בשביעי – הדירוג הגבוה ביותר שלו עד כה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה