בעולם

אמזון תומכת באנטישמיות? המנכ"ל היהודי בהצהרה מפתיעה

הסערה סביב הסרט האנטישמי באמזון ממשיכה – ודווקא מנכ"ל החברה היהודי, אנדי ג'אסי, טוען שהחברה לא מתכוונת להסיר את הסרט למרות העמדה הבעייתי מאוד שהוא מציג
יאיר מור | 
אמזון (צילום JL IMAGES / Shutterstock)
אמזון לא מתכוונת להסיר מהאתר שלה את הספר והסרט האנטישמיים "עברים לכושים: אמריקה השחורה, התעוררי" – למרות שהם מעוררים סערה ציבורית רחבה, ואף הובילו להשעייתו של כוכב כדורסל.
מי שהודיע על כך היה לא אחר ממנכ"ל החברה, אנדי ג'אסי – יהודי בעצמו – בוועידת DealBook של עיתון הניו-יורק טיימס שנערכה אתמול (רביעי) בעיר.
"כספקית תוכן למאות מיליוני לקוחות פרטיים, שלהם נקודות השקפה רבות ושונות, עלינו לאפשר גישה לנקודות ההשקפה הללו, גם אם הן מעצבנות ושונות מנקודות ההשקפה המסוימות שלנו", אמר ג'אסי על הסרט שלפי התיאור שלו באמזון, הוא "חושף את זהותם האמתית של בני ישראל" – כלומר, טוען כי האפרו-אמריקאים הם ה'יהודים האמתיים', ואילו מי שידוע כיום כעם היהודי הוא חבורה של מתחזים שגנבו מהשחורים את מורשתם.
לדבריו של ג'אסי, לחברה קשה להגדיר אילו תכנים עוברים את הגבול, מלבד במקרים ברורים כשמש של תוכן "מסית או מקדם בפועל אלימות, או מחנך אנשים למעשים כגון פדופיליה". במקום זאת, היא מסתמכת על ביקורות הגולשים שירחיקו מתכנים מסוימים את מי שעלול לא לאהוב אותם: "המציאות היא שיש לנו ביקורות משתמשים מאוד רחבות. עבור ספרים שמושכים תשומת לב רבה – ובמיוחד (דיון) ציבורי – לקוחות עושים עבודה טובה בניטור אנשים אחרים".
כזכור, בסוף החודש שעבר שיתף רכז ברוקלין נטס, קיירי אירווינג, קישור לסרט באמזון – ועורר מהומה כה גדולה עד שקבוצתו השעתה אותו וסירבה להחזיר אותו למגרש עד שצייץ התנצלות כשבועיים לאחר מכן. גם הקבוצה וגם ארגונים ציבוריים, יהודים ושאינם כאלו, הגדירו את הסרט כאנטישמי וקראו להסרתו, או לפחות להוספת אזהרה לגבי האופי הבעייתי מאוד שלו. בתחילת החודש הבטיחה אמזון לבדוק אפשרות להוסיף הבהרה בעמוד הסרט, אך טרם עשתה זאת. היא גם לא הגיבה לבקשת סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה