כסף וצרכנות

הזמנתם מאמזון בבלאק פריידיי? ייתכנו שיבושים במשלוחים

עובדי אמזון בלא פחות מ-30 מדינות עצרו את עבודתם במחסנים ובמשאיות של החברה כדי למחות על כך שהיא לא משלמת להם מספיק או לא מספקת להם תנאי עבודה מספיק טובים. אמזון בתגובה: הפגיעה בפעילות לא היתה מורגשת

יאיר מור | 
הזמנות מאמזון בבלאק פריידיי (צילום shutterstock, pngwing)
אתמול (שישי) פתחו עובדי המחסנים של אמזון ברחבי העולם במחאות נגד החברה, ושיבשו את פעילות המשלוחים שלה דווקא בעונה העמוסה ביותר בשנה, כך מדווחות סוכנויות הידיעות.
המחאות מתנהלות תחת הסלוגן #MakeAmazonPAy, או בתרגום חופשי 'דרישת תשלום מאמזון', ולפי איגוד העובדים הבינלאומי UNI, הן התנהלו ב-30 מדינות, ביניהן אוסטרליה, ארגנטינה, מספר מחסנים בארה"ב, בלגיה, בנגלדש, ברזיל, בריטניה, 10 מחסנים בגרמניה, דרום אפריקה, הודו, הולנד, הונגריה, טורקיה, יפן, סלובקיה, פולין, צ'כיה, כל 8 המחסנים של אמזון בצרפת, קמבודיה וקנדה.
דוברת UNI, כריסטי הופמן, מסרה כי "בבלאק פריידיי, במה שכבר קיבל את השם 'יום דרישת התשלום מאמזון', איגודים, חברה אזרחית ונבחרים פרוגרסיביים יעמדו כתף אל כתף ביום של פעולה עולמית אדירת ממדים על מנת להתנער מהקמפיינים שמנהלת אמזון במיליוני דולרים כדי לעצור יוזמות התאגדות המובלות על ידי עובדים. הגיע הזמן שענקיות הטכנולוגיה יפסיקו את המנהגים הבלתי חוקיים והבלתי בטוחים שלהן באופן מיידי, יכבדו את החוק וינהלו מו"מ מול העובדים החפצים בשיפור העבודה שלהם".
זו אינה הפעם הראשונה שמחאה כזו מתארגנת דווקא בזמן שמיליוני אנשים ברחבי העולם מזמינים מוצרים באמצעות אתרי החברה: מאז אמצע העשור שעבר כבר הפכו שביתות בעונת החגים למסורת של ממש בקרב עובדי המחסנים של אמזון, כאשר בכל שנה עולות דרישות חדשות. השנה, לפי הדיווחים, דרשו למשל האיגודים המייצגים את העובדים בגרמניה חוזים קיבוציים, בעוד שני האיגודים המייצגים את העובדים בצרפת דרשו בונוסים בחגים, ואיגודים אחרים דרשו לעצור את המעקב אחר העובדים באמצעות מצלמות וחיישנים. אפילו עובדי רשת הסופרמרקטים הולסום פודס, שאותה רכשה אמזון לפני 5.5 שנים תמורת כ-13.7 מיליארד דולר, הצטרפו השנה לשביתה לפי הדיווחים, ובניו-יורק הפגינו עובדי אמזון מול בית ששייך למייסד החברה, ג'ף בזוס.
אמזון, מצידה, טוענת כי השביתות לא היו מוצדקות וגם לא היו נרחבות, והפעילות לא נפגעה באופן ממשי. דובר אמזון גרמניה מסר כי "כמעסיק, אמזון מציעה תשלום מעולה, מענקים והזדמנויות להתפתחות – הכל בסביבת עבודה אטרקטיבית ובטוחה", והוסיף כי העובדים כבר קיבלו העלאות במשכורות החל מספטמבר, וכי רק ב-9 מתוך 20 מחסני החברה במדינה שבתו רק חלק מהעובדים; ודובר אמזון צרפת ציין שכל העובדים שמרוויחים פחות מרף של 3,100 אירו בחודש יקבלו בונוס של 500 אירו בחודש החגים, בנוסף לבונוס החגים הרגיל של 150 שהוסכם מול הוועד. הוא הוסיף שהשביתות לא גרמו לשיבוש מורגש במחסני אמזון במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה