דיגיטל וטק

צוקרברג מתפוצץ על אפל: מה הכי מעצבן אותו ב-IOS?

המלחמה הקרה בין ענקיות הביג טק עולה שלב: צוקרברג מפרגן לגוגל וטוען נגד אפל על "ניגוד עניינים". וגם, מה הוא חושב על טוויטר של מאסק?
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום flickr/ Anthony Quintano)
מנכ"ל מטא מארק צוקרברג במתקפה על אפל: בנאום בפסגת הניו יורק טיימס DealBook אתמול (רביעי), מייסד פייסבוק אמר מילים קשות על אפל, החברה האמריקאית הגדולה ביותר בשווי שוק, ועל הדרך שבה יצרנית האייפון מפעילה שליטה על ה-App Store שלה.
"אפל דיברה על עצמה כחברה היחידה שמנסה לשלוט באופן חד צדדי באילו אפליקציות מגיעות למכשיר", אמר צוקרברג. "אני לא חושב שזה מקום טוב להיות בו."
צוקרברג חידד את הניגוד בין אפל לגוגל. כאשר האחרונה מאפשרת למשתמשים להוריד אפליקציות לסמארטפונים אנדרואיד שלהם מבלי להסתמך רק על חנות Google Play.
"הם תמיד עשו את זה כך שאתה יכול להתחבר לחנויות אפליקציות אחרות ולעבוד ישירות עם מגוון של יצרני טלפונים", אמר צוקרברג. "זה גם האופן שבו בנינו את ה-VR שלנו ומה אנחנו מתכננים לעשות עם אוזניות ה-AR שלנו."

עסקי הדאטה של מטא נפגעו קשות השנה מהמדיניות של אפל בנוגע למעקב אחר צד שלישי. עדכון הפרטיות של אפל ל-iOS 2021 מקשה הרבה יותר על פייסבוק ואפליקציות אחרות המסתמכות על התאמת פרסומות למשתמשים.
לצד אתגרים מאקרו-כלכליים, השינויים של אפל גרמו למטא לדווח על רבעונים רצופים של ירידה בהכנסות. החברה איבדה שני שלישים מערכה השנה.
עוד אמר צוקרברג כי "יש ניגוד עניינים" עם חברות ש"מספקות את האפליקציות שלהן אך ורק באמצעות פלטפורמות ספציפיות". מפעילי הפלטפורמה, אמר צוקרברג, אינם שחקנים ניטרליים, אלא יש להם הרבה "אינטרסים אסטרטגיים" משלהם.
קולו של צוקרברג מוסיף לעימות המתהווה בין טוויטר לאפל. הבעלים החדש של טוויטר אילון מאסק טען ביום שני בסדרת ציוצים כי אפל איימה להסיר את אפליקציית טוויטר מחנות האפליקציות כחלק מתהליך בדיקת האפליקציה שלה.
לגבי מאסק, צוקרברג אמר "יהיה מעניין מאוד לראות איך זה יתפתח מבחינת הגישות שהוא נוקט. אני מנחש שלא הכל יעבוד, אבל אני חושב שחלק מהדברים עשויים לעבוד", אמר צוקרברג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה