קריירה ולימודים

צוקרברג תחת מתקפה מצד העובדים: "הורג את החברה"

עובדי מטא, מפעילת פייסבוק ואינסטגרם, זועמים וכותבים ברשת באופן אנונימי על ההנהלה שבוחרת לקצץ אלפי עובדים בחטיבות ותיקות ולהמשיך להשקיע בתחומים שלא מצליחים להביא לה הכנסות
יאיר מור |  1
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
עובדי מטא (לשעבר פייסבוק) לא אוהבים את מה שעובר על החברה המעסיקה אותם בזמן האחרון – ורבים מהם מוצאים דרך לפרוק את התסכול הזה בפומבי, מבלי להסתכן בפיטורים מיידיים כפי שקורה לעובדי טוויטר שמבקרים את אילון מאסק.
לפי פרסום של ביזנס אינסיידר בסוף השבוע, מאז ההכרזה על גל הפיטורים הענק במטא, שבו היא צפויה להיפרד מ-13% מעובדיה, או כ-11,000 איש, עשרות מעובדיה החליטו לבקר את המהלך הזה בפרט וההתנהלות הכללית שלה בתקופה האחרונה על ידי העלאת ביקורות אנונימיות לאתר Blind, המאפשר לכל בעל תיבת מייל בחברה להעלות ביקורות עליה באופן אנונימי, למטרת 'מודיעין' לעובדים פוטנציאליים.
עובד אחד קרא למה שקורה כרגע בחברה "משחקי הרעב"; אחר כתב שלחברה "עתיד לא בטוח"; עובד נוסף הזהיר: "המטאוורס יהרוג אותנו לאט. מארק צוקרברג יהרוג חברה בכוחות עצמו בעזרת המטאוורס". עובד נוסף הביע ביקורת ישירה על המייסד והמנכ"ל: "צוקרברג מוביל את החברה הזו בכיוון הלא נכון". אחר בחר לכתוב באופן כולל יותר: "להנהלה אין מושג. הם טועים לחשוב שתנועה כלשהיא היא התקדמות".
עובד מתוסכל במיוחד פרק: "הנהגה גרועה נמצאת בדרך להטביע את הספינה הזו. אין שום אחריות מרמת מנהל ומעלה. סגני נשיא ומנהלים נמצאים כאן כדי לחלוב את החברה מבלי להוסיף לה ערך. חשבתי שזו חברה שמנוהלת לפי מידע – אבל למעשה, היא מובלת על ידי תחושות הבטן והרגשות של אדם בודד. אף אחד לא יכול לשנות החלטות שלו".
עובד נוסף כתב ממש ביממה האחרונה: "החברה נמצאת בקרב עד המוות בלי מושג ברור איך להתנהל. טוענת שהיא חברה שעובדת 'מלמטה למעלה' (כלומר שגם העובדים הפשוטים בה יכולים להשפיע על החלטות הבכירים; י"מ) בלי לתת לעובדים את היכולת הממשית להשפיע על מדדי החברה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה
    שגיב 11/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייבים לסגור את פייסבוק הם נותנים יד לניסיון לרצח לחטיפה לאיומים להתחזות וגנבת זהות.
    סגור