קריירה ולימודים

מאסק מפטר עובדים שמתווכחים איתו ברשת

לפי דיווחים חדשים, עובדי טוויטר שמעזים להתווכח עם הבעלים הטרי של החברה מפוטרים – למרות שלפי המדיניות של החברה מותר להתווכח ללא חשש

יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
3,700 זה לא מספיק: אילון מאסק ממשיך לפטר עובדים בטוויטר על ימין ועל שמאל, גם מתוך המחצית שנותרה אחרי גם הפיטורים הענק שבו החל בתחילת החודש.
אתמול (שני) דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס על שני עובדים שפוטרו לאחר שהתווכחו עם מאסק בטוויטר. אחד מהם אף קיבל את ההודעה על הפיטורים בציוץ, ללא כל הודעה רשמית יותר – פרט שמטיל בספק את החוקיות של פיטוריו.
אך עובדים שמתחו על מאסק ביקורת בטוויטר היו רק ההתחלה: היום (שלישי) מדווח קייסי ניוטון בניוזלטר שלו, Platformer, כי מאסק מפטר גם עובדים שמותחים עליו ביקורת בסלאק – השירות שבו מתנהלת התקשורת הפנימית ברשת החברתית.
לפי עובדים שאיתם דיבר ניוטון, כ-20 עובדים שהעזו לכתוב נגד מאסק בסלאק פוטרו בימים האחרונים. רובם נחסמו מגישה למערכות החברה בלילה, ובבוקר מצאו מייל בתיבה הפרטית שלהם, לפיו "אנו מצטערים להודיע לך שההעסקה שלך מופסקת מיידית. ההתנהגות שלך לאחרונה מפרה את מדיניות החברה".
העובדים – המפוטרים והנותרים – טוענים שלא ברור על איזו מדיניות מדובר, שכן במדיניות הרשמית הפנימית של טוויטר דווקא מופיע כלל הפוך – "תקשרו ללא פחד כדי לבנות אמון" – ומאסק טרם שינה אותו, כך שהוא מבצע את הפיטורים על דעתו בלבד, ללא שלעובדים תהיה דרך לחזות מראש איזו התנהגות הוא מרשה ואיזו לא.
עובדת שפוטרה אחרי 12 שנים כתבה (בטויטר, כמובן): "מעולם לא חשבתי שאשאר (בטוויטר) כל כך הרבה זמן, ומעולם לא חשבתי שיוקל לי כל כך לעזוב", ועובד שהכיר אותה אמר לניוטון: "אחת מהמהנדסות הטובות ביותר שהיו לנו. אגדה בתחום המומחיות שלה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה