דיגיטל וטק

אמזון ניסתה להתחרות בוואטסאפ – וזה מה שקרה

החברה הודיעה כי היא מפסיקה את פעילותה של אחת המתחרות הוותיקות והאיכותיות ביותר של וואטסאפ – מפני שלפי דיווחים היא היתה טוב מדי ועצבנה את האנשים הלא נכונים

יאיר מור |  1
אמזון (צילום unsplash)
חטיבת הענן של אמזון, Amazon Web Services, הודיעה בסוף השבוע על כוונתה לסגור את אפליקציית Wickr Me – מתחרה לוואטסאפ שאותה רכשה ב-2021 תמורת סכום לא ידוע.
וויקר פותחה ב-2012 על ידי צוות של מומחי אבטחה, בעידן בו וואטסאפ היתה בחיתוליה והצפנה לא היתה חלק מההבטחה שלה, אלא רק היכולת לשלוח הודעות טקסט חינם. האפליקציה שלה התאפיינה באבטחה קפדנית במיוחד, ונחשבת לאחת מאפליקציות התקשורת המוגנות בעולם.
הבעיה היא שהעובדה האחרונה משכה אליה, לפי דיווחים, פושעים רבים, כגון סוחרי סמים ופדופילים, שהשתמשו בה לסיכום עסקאות מפוקפקות והעברת תכנים אסורים. אותם דיווחים כללו האשמות קשות נגד אמזון על כך שהיא אינה עושה מספיק כדי לעצור שימוש לרעה באפליקציה – וכעת נראה שהיא החליטה שזה מספיק כדי לסגור אותה.
"לאחר מחשבה קפדנית, נמקד את וויקר בהבטחת המידע והתקשורת של לקוחותינו בענפי העסקים והמגזר הציבורי, והחלטנו לבטל את המוצר הצרכני שלנו", כתבה החברה.
נדגיש כי כאשר אמזון אומרת שהגרסה הצרכנית תבוטל, שתי גרסאות אחרות של האפליקציה, המיועדות לארגונים ועולות כסף, תמשכנה לפעול כרגיל. רק הגרסה החינמית, שאליה יכול היה כל אדם להירשם ולהשתמש ללא כל פיקוח, תיסגר, כאשר ההרשמה תיעצר בסוף השנה הנוכחית והאפליקציה עצמה תחדל מפעילות בסוף השנה הבאה.
אמזון טרם סיפקה מידע אודות דרכים לייצוא המידע האישי לאפליקציות אחרות, אך הבטיחה עדכונים בקרוב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כשמספרים שחברה ציבורית רכשה תמורת סכום לא ידוע
    יואל 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני כבר לא שואל למה יתר העובדות נשמעות כל כך קיקיוניות... זה חובבני כמו שזה נשמע ומוטב אלמלא היה נשמע
    סגור