דיגיטל וטק

גם בישראל: פייסבוק החלה לפטר עובדים מקומיים

עובדים במטא ישראל החלו לקבל הזמנות לשימועים לפני פיטורים במסגרת גל הקיצוצים הענק שעליו הכריז מארק צוקרברג. כרגע מדובר על מספר קטן של עובדים, אך הוא עשוי לגדול בימים הקרובים

יאיר מור | 
פייסבוק (צילום shutterstock)
מספר מעובדי מטא (פייסבוק לשעבר) בישראל קיבלו היום זימונים לשימועים לקראת פיטורים, כחלק מגל הקיצוצים חסר התקדים שעליו הכריז מייסד ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, מוקדם יותר.
עלפי הדיווחים כרגע מדובר במספר לא גדול של עובדים, אך לאור גודל הגל הצפוי מאוד לא סביר שזה יישאר כך. מטא מעסיקה בישראל כ-1,000 עובדים, חלקם הקטן במחלקת השיווק והמכירות ורובם במרכזי הפיתוח שלה, שכל אחד מהם נוצר מרכישה של חברה מקומית – סנאפטו (2011), פייס.קום (2012), אונאבו (2013), פבלס (2015), רדקיקס (2018), סרוויספררנד (2019), שעליהן שילמה החברה במצטבר כמעט חצי מיליארד דולר.
המחלקה הראשונה שצפויה לסבול מהפיטורים, על פי ידיעה שפורסמה ב-Tech 12 של קשת, היא מחלת משאבי האנוש – שכן חברה שעוצרת גיוסי עובדים לא זקוקה לעובדים שיטפלו בנושא הזה. עם זאת, לאור הצהרת צוקרברג כי גם חלק ממוצרי החברה ייסגרו, סביר להניח שהסכנה לא מוגבלת לעובדים במחלקות ה-HR של החברה בישראל.
בהודעתו הדגיש צוקרברג כי הפיטורים ייערכו בכל מדינה לפי החוק המקומי – מה שאומר שבישראל עובדים יקבלו שימוע והתראה מראש, בניגוד לעובדים בארה"ב שפשוט קמו בבוקר וגילו שהם נעולים מגישה למערכות החברה. בנוסף, החברה הבטיחה תנאים נדיבים למפוטרים, כדי לרכך את המכה. התנאים הללו כוללים תשלום על עוד 16 שבועות ושבועיים נוספים על כל שנה של ותק שצברו בה. זאת לצד פדיון ימי חופש, מחלה ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה