דיגיטל וטק

וואטסאפ תחת מתקפה: המשתמשים זועמים ומאיימים לעזוב

אפליקציית המסרים הפופולארית בעולם הבטיחה שתאפשר הודעות מעסקים בלי להפוך לעמוסת ספאם - אך בפועל עושה כל מאמץ לעודד ספאם כזה ומונעת מהמשתמשים להתחמק ממנו
יאיר מור | 
וואטסאפ (צילום vecteezy)
האם וואטסאפ הגיעה לשלב שבו מאסה קריטית של משתמשים עלולים לנטוש אותה, ולגרום לעזיבה המונית של אחרים לטובת הלהיט הבא? לפי כתבה שפורסמה במהלך החג באתר החדשות הבינלאומי Rest of World, בשוק הגדול ביותר של וואטסאפ מביעים תסכול הולך וגובר מהאפליקציה, עד כדי מחשבות על נטישה.
המדינה הזו היא הודו, שבה לא פחות מ-550 מיליון משתמשי וואטסאפ - כרבע מ-2.2 מיליארד המשתמשים של האפליקציה בעולם נכון לאביב האחרון. האתר מדווח כי יותר ויותר הודים מתלוננים כי מאז השקת שירות וואטסאפ לעסקים, הולכת האפליקציה והופכת מפלטפורמת תקשורת פרטית בין אנשים לפצצת ספאם מתקתקת.
משתמשת אחת סיפרה שהיא מתעוררת כל בוקר לכ-10 הודעות מעסקים, עוד לפני שקיבלה ולו הודעה אחת מאנשי קשר אמתיים. משתמשים אחרים סיפרו כי הם מקבלים הודעות מעסקים שמעולם לא אישרו להם לתקשר איתם, ואף לא שמעו עליהם בחלק מהמקרים עד לקבלת ספאם הוואטסאפ מהם. משתמש נוסף סיפר שניסה את השיטה שבישראל היתה מחייבת את בית העסק לפי חוק להפסיק לשלוח לו ספאם, ושלח את ההודעה "תפסיקו" לא פחות משלוש פעמים לאותה חברה - ללא כל תוצאה.
שירות וואטסאפ לעסקים הוא אחד מתוכניות הליבה של פייסבוק, כדי להצדיק את הסכום הדימיוני ששילמה על האפליקציה ב-2016 - כ-19 מיליארד דולר. השירות מאפשר לעסקים לקבל שם משתמש מאושר (כלומר עם V ירוק) כדי להציע לצרכנים להזמין מוצרים ושירותים, לקבל תמיכה ואפילו לבצע אימות מסמכים שבעבר היה דורש שימוש בדואר או פקס.
החברה הבטיחה כי ההודעות העסקיות יהיו מינימליות, יגיעו רק למשתמשים שביקשו זאת ורק מהעסקים שבחרו - אך בפועל, נראה שהיא מאפשרת לכל עסק לשלוח הודעה לכל מספר שהוא מצליח לשים עליו את היד ללא כל ביקורת, ואף מקשה על המשתמשים לעצור את התופעה - אולי מכיוון שהיא גובה כסף על כל "שיחה", כך שככל שיש יותר "שיחות" כאלו, היא תרוויח יותר. ניתן לדווח על ספאם, ולהביא לכך שהיכולת של העסק לשלוח הודעות המוניות תוגבל - אך משתמשים טוענים כי הם אינם מרגישים שהדבר עוזר.
יותר מ-10 משמשים אמרו לאתר כי וואטסאפ הפכה לעמוסת ספאם. אחד כתב בטוויטר: "כל דבר מזו*ן שצוקי נוגע בו נהרס לעד. לך להזד**ן, לטאה חלקלקה".
דובר טעם החברה מסר כי "בעודנו ממשיכים לחבר אנשים עם העסקים שהם הכי מעריכים בוואטסאפ, חשוב ביותר שההודעות הנשלחות דרך השירות שלנו יהיו צפויות ומועילות. אנו מציעים תכונות וכלים כדי לתת לאנשים שליטה על השיחות שלהם, ונוקטים בפעולה כאשר עסקים שולחים הודעות שאינם רוצים לקבל. המערכות שלנו מיישמות באופן מתמשך סנטימנט ומשוב המשותפים איתנו כדי להבטיח את חוויית המשתמש הטובה ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה