דיגיטל וטק

מכירות אייפון 14 יושפעו? ספקית השבבים של אפל בחשיפה

פוקסקון, הספק המרכזי של אפל, דיווח שהוא מרוויח ברבעון הרביעי של השנה לאחר שיא מכירות בספטמבר

מערכת ice | 
אייפון (צילום unsplash)
החברה הטייוואנית פוקסקון, ספקית השבבית המרכזית של אפל, מוסיפה בהצהרות חדשות שמן נוסף למדורת הוויכוח על הביקוש למכשירי אייפון 14 בחודשים הקרובים, לאור תפקידה הגדול בהרכבת מכשיר הדגל של אפל. פוקסקון אמרה שההכנסות בספטמבר הסתכמו ב-822.3 מיליארד דולר טייוואן חדשים (25.9 מיליארד דולר), עלייה של 40.4% בהשוואה לשנה וגבוה ב-83.2% מאוגוסט, שיא מכירות חודשי של החברה.
הצמיחה המסיבית בהכנסות נבעה מ"השקת מוצר חדש וייצור המוני חלק" כמו גם ביצועים חזקים של חטיבת מוצרי האלקטרוניקה החכמים שלה, הכוללת את עסקי הסמארטפונים המרכזיים שלה. פוקסקון אינה מציינת את שמות לקוחותיה, כולל אפל, בפרסומים שלה.
ניל שאה, שותף ב-Counterpoint Research, אמר כי הכנסות השיא של Foxconn הגיעו על רקע "ביקוש סוער" לדגמי האייפון 14 Pro ו-Pro Max במחירים גבוהים יותר, שהושקו בחודש שעבר.
 
בעוד שפוקסקון שמרה על התחזית לשנה כולה, החברה אמרה ביום שלישי שהיא "מצפה לתקופה חיובית" לגבי התחזית לרבעון הרביעי. "עדיין יש לעקוב מקרוב אחר הדינמיקה של האינפלציה, המגיפה ושרשרת האספקה", אמר פוקסקון.
האינפלציה ממשיכה להישאר גבוהה והבנקים המרכזיים מעלים את הריבית, מה שמוסיף לחשש ממיתון עולמי שעלול לפגוע בביקוש הצרכנים. ההערות של פוקסקון מגיעות על רקע ויכוח על חוזק העסקים של אפל על רקע כלכלי קשה זה.
בשבוע שעבר, אנליסטים של הבנק האמריקאי סיפקו הורדה נדירה של מניית אפל וחתכו את יעד המחיר שלה על "ביקוש צרכני חלש יותר" לאייפון 14. מניית אפל ירדה בחדות זמן קצר לאחר מכן. מניית אפל נפלה בסביבות 12% בספטמבר, והיא ירדה בכמעט 20% עד כה השנה.
בלומברג גם דיווח בשבוע שעבר כי אפל אמרה לספקים שלה לבטל את התוכניות להגדלת ייצור האייפון 14. עם זאת, לא כל האנליסטים מסכימים עם הבנק האמריקאי. Rosenblatt Securities שדרגה ביום חמישי את המניות של אפל לקנייה מנייטרלית, תוך ציטוט סקר המחקר של החברה עצמה שמצביע על כך שהביקוש לאייפון 14 נשאר חזק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה