דיגיטל וטק

זה לא מחשב – אז למה המחיר והעיצוב דומים?

במדור החדש "קיקסטופ" נציג לכם פרויקטים שמבקשים מאנשים לממן מראש את הייצור של מוצרים חדשים ומרגשים – אלא שלא תמיד מדובר במוצרים שמחדשים משהוא, או מסוגלים לרגש מי שבסך הכל מנסה להבין מה בעצם הם עושים

יאיר מור | 
תחנת עגינה CrossHub (צילום Kickstarter)
ברוכים הבאים ל"קיקסטופ" – המדור ששם תמרור "עצור" גדול מול התופעה של פרויקטים באתרי מימון-המון, ובראשם KickStarter, שהם לא בדיוק החידושים המסעירים והמקוריים שהקונספט הזה נועד לאפשר לממציאים לממן.
המהדורה הראשונה שלנו עוסקת במחשב – או לפחות במכשיר שנראה כמו מחשב. הכירו את CrossHub, מכשיר שמבטיח לתת לכם את כל מה שהמחשב שלכם צריך – וכל מה שאתם צריכים זה, ובכן, עוד מכשיר בגודל של מחשב על השולחן.
למכשיר, שמפותח על ידי חבורה סינית בשם XXCrosshubXX (כלומר, אותו שם כמו המכשיר עם תוספת של XX בכל צד, כי למה לא), יש באמת המון שקעים וחיבורים – לא פחות משישה-עשר כאלה! הרשימה כוללת לא פחות מחמישה שקעי Thunderbolt (תקן של אינטל, שמבוסס על USB Type-C הקטן והסימטרי אבל מוסיף עוד מהירות ויותר חשמל), שלושה שקעי USB רגילים (כלומר גדולים יותר, עם ה"לשון" הכחולה) מדור 3.2, שני חריצים לכרטיסי זיכרון – אחד ל-SD רגיל ואחד ל-microSD – שקע רשת, שקע חשמל, כניסת אודיו, יציאת אודיו, שקע תצוגה מסוג HDMI ושקע תצוגה מסוג DisplayPort.

לפי המפתחים, את כל השקעים האלה אתם צריכים בשביל... ובכן... לחבר דברים! מה למשל? ארבעה מסכים! אה, רגע, יש לו רק שני חיבורי מסך סטנדרטיים, שכל אחד מהם מאפשר לחבר היום מסכים ב"שרשרת" (ChainLink – כלומר המסך הראשון מחובר ישירות למחשב, השני לראשון וכן הלאה). כל מחשב ביתי מגיע עם יותר מזה. חיבורי ה-USB-C גם הם יכולים לשמש לחיבור מסכים, וכאן אפשר לחבר 4 מסכים באבחנת 4K – באמת מרשים, אבל נישתי בטירוף. מי שצריך 4 מסכים באיכות כזו כנראה צריך גם מחשב ייעודי שכולל יותר ממספיק חיבורים לכולם, ולא צריך את התוסף הזה.
רק שקע אחד פה יכול להזין חשמל למחשב – כל היתר בקושי חזקים מספיק להטעין סמארטפונים במהירות בסיסית, שלא לדבר על טאבלטים ולפטופים אחרים.
שקעי ה-USB הרגילים גם הם לא מוסיפים כלום – כמעט כל מחשב ביתי, וגם מאות דגמי לפטופים, מגיעים עם 2-3 חיבורים כאלה, וכל תחנת עגינה זעירה שנכנסת לתיק כוללת עוד כמה.
ולגבי שני חריצי הזיכרון – איך נגדי לכם את זה? בפעם האחרונה שדפדפנו באמזון, כל כרטיס microSD הגיע עם מתאם SD, כך שאין צורך בשקע ייעודי לכרטיס הקטן.
כל זה נמצא בקופסא שגודלה 13.2 על 13.2 ס"מ על 5.1 ס"מ – גדול יותר ממחשב NUC של אינטל, שכולל כמעט את כל החיבורים שיש כאן פלוס, ובכן, מחשב. כזה שגם מריץ את מערכת ההפעלה ולא צריך שתחברו אליו לפטופ או מחשב ביתי. גם המשקל – 400 גרם – גבוה מאלה של תחנות עגינה ניידות.
המחיר מתחיל מ-154 דולר ב"מבצע למקדימים" (Early Bird Special), כאשר המחיר המלא, לכאורה, אמור להיות 250 דולר. יותר מ-2,000 איש התחייבו לשלם כ-400,000 דולר על המכשירים האלה, ויש עוד שבוע בדיוק לסיום שלב הגיוס, כך שהמספרים הללו יכולים עוד לעלות. תהרגו אותנו אם אנחנו מבינים למה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה