דיגיטל וטק

טיקטוק שוב מסתבכת: הטרנד הגזעני צבר עשרות מיליוני צפיות

טיקטוק שוב מסתבכת עם סערה גדולה אחרי שטרנד גזעני של נשים לבנות שמציגות את החברים השחורים שלהן כאילו מדובר בקנייה האחרונה שעשו כשהוא עומד כמו בובת ראווה, מעורר את זעם הגולשים: "זה לא בסדר"

מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
לא פעם טיקטוק, הרשת החברתית המצליחה, חוטפת אחרי שעולים טרנדים כאלה ואחרים שמסכנים את הילדים ברשת. לאחרונה נולד טרנד חדש בטיקטוק שגורם לסערה  בעקבות ביקורות רבות על כך שהוא גזעני. הטרנד כולל הצגת בן זוג כשלל, Boyfriend hauls, כלומר נשים מציגות את החבר שלהן כאילו מדובר בקנייה האחרונה שעשו  מבלי שהחבר בכלל מגיב ועומד כמו בובת ראווה.
אותו האשטאג כבר מתפוצץ ברשת החברתית ויש לו יותר מ-27.6 מיליון צפיות, אבל יוצרי טיקטוק העוסקים בנושאי זכויות הקהילה האפרו-אמריקאית טוענים שהטרנד הזה הופך לגזעני, כאשר בת הזוג לבנה ובן הזוג שחור. ההיסטוריה של גזענות ועבדות מציירת תמונה שונה מאוד, כאשר מדובר בגבר שחור שמוצג כ"אובייקט" למכירה. יוצרים שחורים ביקרו את הסרטונים האלה, והסבירו בדיוק מה לא בסדר בהם ועד כמה זה גזעני להציג את בן הזוג השחור שלך כאובייקט ש"קנית". 
הטיקטוקר NotWildlin יצר סרטון סאטירי שהראה כמה הסרטונים הללו דומים בדיוק למכירות הפומביות של העבדים  מהעבר על הלא רחוק.  עבור @sunshinelively, הטרנד אינו עניין לבדיחות. המשתמשת מסבירה שהסרטונים אינם מקובלים בהתחשב בהיסטוריה של סחר בבני אדם: "זה לא משנה אם מישהו בסדר עם זה, זה לא קשור לאדם אחד", היא מסבירה בקטע המשך. "אם אתה מקל על משהו שהאבות שלי עברו... אז אני הולכת לבקר אותך על זה. לא אכפת לי אם חמותך השחורה אמרה שזה בסדר. לא אכפת לי אם הנכדים השחורים שלך אמרו שזה בסדר", היא ממשיכה. "זה לא בסדר". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה