כסף וצרכנות
מהפכה בנתב"ג: חברת התעופה החדשה תשבור את מחירי השוק?
בשל מצוקת הטיסות לארה״ב, הזמינות הנמוכה והעלות הגבוהה: מטה ההייטק הישראלי מארגן קו תעופה עונתי לתקופת ינואר-מרץ, במחיר החל מ-800 דולר לכרטיס
מטה ההייטק הישראלי ביוזמה מהפכנית: היום (שני) עלה לאוויר אתר חברת התעופה החדשה TechAir, שנולדה עקב משבר התעופה החמור לארה"ב. היעדר הטיסות לארה"ב שמותיר את אל על לבד במערכה, יצר קושי אקוטי לענף ההייטק בישראל שזקוק לטיסות תכופות לבירת ההייטק העולמית.
באתר TechAir פורסמו עקרונות המודל, שכוללים שלוש טיסות שבועיות ישירות: יציאה בחצות שעון ישראל/ נחיתה לפנות בוקר בניוארק. ימי הפעילות ייקבעו בהמשך ויהיו קבועים, כאשר טיסה אחת תצא במהלך סוף השבוע. סה״כ התחייבות ל-36 טיסות בקו תל אביב – ניוארק - תל אביב.
לפי הדיווח של מטה ההייטק, מתנהל מו״מ מסחרי עם מספר חברות תעופה כרגע, כאשר המטוסים שעל הפרק הם איירבוס 300-330, 264 מושבי אקונומי ו-16 מושבים במחלקת עסקים או דרימליינר עם כ-300 מושבים במחלקת תיירים וכ-30 מושבים במחלקת עסקים.
המטוס יוחכר בצורת תפעול רטובה: חוזה שכירות הכולל בתוכו את הוצאות הצוות, בטחון, סידורי קרקע, תחזוקה וכו'. ההתחייבות תהיה לתקופה של שלושה חודשי פעילות מלאים: ינואר-מרץ.
המודל העסקי של המיזם: עלות הפעלה כ-350,000 דולר (להלוך-חזור (משוקלל עמלות סוכנים, הפצה ב-GDS, שיווק וניהול. מחירי כרטיסים ינועו בין 800$ ל-1,800$ במחלקת תיירים כולל כבודה, הושבה וארוחה, ו-4,500-5,500$ במחלקת עסקים.
כרטיסי הטיסה יתומחרו לפי מודל התמחור של חברות התעופה, על בסיס חוקי כרטיסים ומחלקות. לדברי המארגנים, המחירים האלו משקפים עלות של כ-50-70% ממחיר כרטיס באל על.
עוד ב-
לפי הדיווח, כל חברה משתתפת תתחייב לרכישת כרטיסים בסכום מינימלי של $10,000-$20,000 לתקופה הזו, לחברה תהיה הזכות להשתמש בכרטיסים או להעמידם למכירה דרך הסוכנים. סכום ההתחייבות ישקף את אחוז הרווח העתידי מהכנסות. הטיסות ישווקו דרך סוכני נסיעות (עמלת סוכנים נלקחה בעלות ההפעלה). כל רווח מהפעלת הפעילות יחולק בין החברות המתחייבות עלות הכרטיסים מראש. כלל ההכנסות ממטען קארגו של המטוסים יהיו חלק מהרווחים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה