דיגיטל וטק

מדוע אפל מאיימת לפטר עובדת בגלל סרטון בטיקטוק?

עובדת של ענקית הטכנולוגיה אפל, טוענת כי החברה מאיימת לפטר אותה בגלל סרטון שהעלתה לחשבון הטיקטוק שלה. בסרטון שפרסמה פריס קמפל, היא טוענת שנאמר לה מטעם החברה כי היא הפרה את מדיניות החברה בכך שהזדהתה כעובדת אפל ופרסמה סרטונים על נושאים הקשורים לאפל
מערכת ice | 
אפל (צילום unsplash)
עובדת של ענקית הטכנולוגיה אפל, טוענת כי החברה מאיימת לפטר אותה בגלל סרטון שהעלתה לחשבון הטיקטוק שלה. בסרטון שפרסמה פריס קמפל, היא טוענת שנאמר לה מטעם החברה כי היא הפרה את מדיניות החברה בכך שהזדהתה כעובדת אפל ופרסמה סרטונים על נושאים הקשורים לאפל.
קמפבל, אם חד הורית המתגוררת בניו יורק, עובדת באפל כמעט שש שנים. כעת, משמשת קמפל כטכנאית תיקונים בחברה. בשבוע שעבר היא הגיבה למשתמשת שאיבדה את האייפון שלה ואז קיבלה הודעות מאיימות שאומרות שהמידע האישי שלה מהטלפון יימכר בשוק השחור.
ההתניה בהודעות הייתה שאם לא תסיר את הטלפון מחשבון האפל ID שלה, ככל הכנראה במטרה לשחרר את האייפון מהחשבון כדי שהגנבים יוכלו להשתמש במכשיר. קמפל פרסמה סרטון תגובה לדברים בחשבון הטיקטוק שלה.
"אני לא יכולה להגיד לך איך בדיוק אני יודעת את המידע הזה, אבל אני יכולה להגיד לך שבמשך שש השנים האחרונות הייתי מהנדסת חומרה מוסמכת בחברה מסוימת שאוהבת לדבר על פירות", אמרה קמפבל בסרטון התגובה, לפני שהזהירה את המשתמשת שלא להיכנע לסחטנים. "הטלפון שלך למעשה חסר תועלת עבורם, ואת האדם היחיד שיכול להציל אותם, ואני מציעה שלא תעשי זאת", כתבה קמפל.
הסרטון שהעלתה קמפל הפך בתוך מספר שעות לוויראלי במיוחד וזכה ל-5 מיליון צפיות בתוך פחות מ-24 שעות. בסוף השבוע האחרון, קמפבל קיבלה טלפון ממנהל בחברה, שאמר לה להסיר את הסרטון או שהיא תהיה כפופה לדין משמעתי, שעשוי גם להביא לפיטוריה. כשהיא שאלה מה יקרה אם לא תמחק את הסרטון, היא אמרה שהמנהל חזר בו, ושהוא יעדכן אותה בנושא. עד כה, הוא לא עשה זאת.
 
קמפל טענה: "מעולם לא זיהיתי את עצמי כעובדת אפל עד לסרטון הזה", אמרה. "בשום מקום לא כתוב שאני לא יכולה לזהות את עצמי כעובדת אפל בפומבי, רק שאסור לי לעשות זאת בצורה שתגרום לחברה להיראות רע".
עוד הוסיפה כי "אני חושבת שהתגובה של אפל עומדת בניגוד ישיר לאופן שבו אנחנו מציגים את עצמנו כחברה שאמורה לחשוב אחרת, לחדש ולהמציא פתרונות יצירתיים", אומרת קמפבל בראיון ל-The Verge. "אין לי את הידע על אפל בגלל שאני עובדת עבור אפל. יש לי את הידע הזה בגלל שיש לי השכלה טכנית של הרבה שנים. בגלל זה הם שכרו אותי".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה