דיגיטל וטק

וואווי המוחרמת חוזרת לישראל? אלה הטלפונים החדשים שנוחתים בארץ

לאחר כשנתיים של היעדרות, בחודש הקרוב ינחתו בישראל לראשונה מכשירים שמקושרים (אם כי בעקיפין) לקבוצת וואווי, שהטלפונים שלה לא נמכרים מחוץ לסין כבר תקופה ארוכה
יאיר מור | 
וואווי (צילום iStock)
חברת Cell-Now, יבואנית הטלפונים של המותג הסיני OnePlus, הודיעה היום (ראשון) כי זכתה בזיכיון לייבוא לישראל של מכשירים ממותג סיני נוסף ומוכר לא פחות – Honor.
אונור ("כבוד") התחיל את דרכו כמותג לצעירים של וואווי, יצרנית הסמארטפונים הסינית שהיתה קרובה מאוד להדיח את סמסונג מראש טבלת היצרניות הגדולות בעולם, עד שהחרם שהטיל עליה נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הדיח אותה מהחמישייה. ב-2020 פוצל המותג אונור מוואווי, והפך לחברה עצמאית, שתחילה שיווקה מכשירים של וואווי תחת שם אחר, אך בהמשך החלה לשווק מכשירים "מקוריים יותר", שפיתחה לכאורה בכוחות עצמה וללא קשר לחברה המוחרמת במערב. מסיבה זו, המכשירים הללו מגיעים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה שכוללת את חנות האפליקציות של גוגל, בעוד מכשירי וואווי שנמכרים כיום בסין (וניתנים להזמנה דרך אתרי אינטרנט שונים) מגיעים ללא אפשרות להוריד אפליקציות מהחנות עבור משתמשים שלא יודעים כיצד להתקין את שירותי גוגל באופן עצמאי.
שני המכשירים הראשונים של אונור שיימכרו בישראל, ויגיעו במהלך החודש הנוכחי, הם X7 ו-X8 – שניהם מכשירי ביניים, המגיעים לישראל עם קישוריות דור 4 בלבד, ללא תמיכה בדור החמישי. שניהם מצוידים במסכים מסוג IPS בגדלים של מעל 6.6 אינץ' וקצב ריענון של 90 הרץ, מערכי צילום אחוריים מרובעים (עם חיישנים ראשיים של 48 מגה-פיקסל ב-X7 ו-64 מגה-פיקסל ב-X8) מעבדי Snapdragon 680, זיכרון בנפח 4 או 6 גיגה-בייט ואחסון בנפח 128 גיגה-בייט, כאשר רק X7 הזול יותר תומך בהרחבה באמצעות כרטיס microSD, סוללות של 4,000mAh במכשיר היקר יותר ו-5,000mAh במכשיר הזול יותר, חיישני טביעות אצבע לאבטחה ביומטרית ותווי מחיר של 999 שקל ל-X7 ו-1,1,99 שקל ל-X8.
בהמשך צפויים להגיע מכשירי הדור החמישי X9 ו-Magic4 Pro, לצד השעון החכם Magic Watch GS3 ואוזניות Earbuds 3 Pro.
כל מכשירי החברה יימכרו באתר סל-נאו וברשתות המרכזיות עם אחריות יצרן למשך שנתיים.
נציין כי החרם על וואווי תקף רק לגבי תחום הסלולר - מכשירים אחרים של החברה נמכרים ברחבי העולם, ולפני מעט יותר מחודש הודיעה רונלייט כי זכתה בזיכיון לייבא לישראל את כל המוצרים של החברה שנמכרים גם ביתר העולם, כגון מחשבים, מסכים, שעונים, אוזניות ורמקולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה