דיגיטל וטק

אייפון קילר? זה הטלפון הראשון עם שבב של גוגל

החברה האחראית על התוכנה של רוב הטלפונים בעולם הכריזה לראשונה על צמד סמארטפונים שלא רק הורכבו על ידה, אלא מבוססים על שבב ייחודי שנוצר על ידי גוגל עצמה ומציע עוצמה רבה יותר מכל המתחרים – בפחות מחיר
יאיר מור | 
מכשיר פיקסל 6 פרו של גוגל (צילום גוגל)
אחת הטענות הנפוצות של אוהדי אפל היא שהשליטה שלה על כל היבט אפשרי במכשיריה – החל מהשבבים ועד לתוכנה ולאפליקציות שהם מריצים – מאפשר לה להציע חוויה מהירה וחלקה יותר, משום שהכל מתאים בדיוק ועובד באופן מיטבי. אתמול הגיעה התשובה של גוגל, בדמות סמארטפון האנדרואיד הראשון שלא רק ממותג עם לוגו החברה, אלא מבוסס על שבב שתוכנן על ידיה, כך שהוא אמור להבטיח שהכל יעבוד לא פחות ממושלם.
השבב הזה נקרא Tensor, ולפחות על הנייר הוא חזק יותר מכל שבב אחר בעולם: הוא כולל שמונה ליבות, ששתיים מהן הן החזקות ביותר בתעשייה, בעוד ששבבים מתחרים מציעים רק ליבה אחת מהסוג הזה; שתי ליבות נוספות הן 'בינוניות', ומיועדות לשימוש שוטף; וארבע ליבות נוספות אמורות לטפל בדברים הקטנים בלי לצרוך הרבה חשמל.

בנוסף, כולל השבב מאיץ גרפי בעל 20 ליבות, רכיב לבינה מלאכותית, רכיב עיבוד תמונות מתקדם ורכיב אבטחה בשם Titan 2.
השבב החדש מגיע בשני סמארטפונים חדשים מבית גוגל: Pixel 6 ו-Pixel 6 Pro. שניהם נראים דומים למדי, עם פס בולט עצום לרוחב החלק האחורי מעט מתחת לראש המכשיר, הכולל את המצלמות. המכשירים חולקים את המצלמה הראשית, עם חיישן 50 מגה-פיקסל בזווית של 82 מעלות וחיישן 12 מגה-פיקסל בעל עדשה רחבה בזווית של 114 מעלות, כמו גם את חיישן טביעות האצבע המשולב בתוך המסך. שניהם מוגנים ממים ואבק, תומכים בדור חמישי ומצופים זכוכית מלפנים ומאחור.
ההבדלים ביניהם מתחילים במסך: לפיקסל 6 הרגיל מסך 6.4 אינצ' באבחנת FullHD בעל קצב ריענון של 90 הרץ, זיכרון עבודה בנפח 8 גיגה בייט ונפח אחסון של 128 או 256 גיגה-בייט במחיר של 600 או 700 דולר, בהתאמה. זאת בעוד לפרו יש מסך בגודל 6.7 אינצ' המקומר בצידיו, עם אבחנה של 2K וקצב ריענון משתנה שמגיע עד 120 הרץ למשחקים וגלילה חלקה ויורד עד 10 לחיסכון בסוללה בזמן קריאה וכדומה. הוא גם מגיע עם זיכרון עבודה גדול יותר של 12 גיגה-בייט, ומציע אחסון בנפח 128 גיגה תמורת 900 דולר, 256 גיגה-בייט תמורת 1,000 דולר או 512 גיגה-בייט תמורת 1,100 דולר.

גם באגף הצילום יש הבדלים בין המכשירים: מלבד החיישנים הזהים, לפרו יש חיישן אחורי נוסף לצילום מרחוק עם זום 4x ברזולוציית 48 מגה-פיקסל. המצלמה הקדמית של הדגם הרגיל מגיעה באבחנה של 8 מגה-פיקסל ומצלמת וידאו באיכות FullHD בלבד, בעוד דגם הפרו מגיע עם מצלמה קדמית 12 מגה-פיקסל עם תמיכה בהסרטה ב-4K.
המכשירים עלו להזמנה בחנות של גוגל לארה"ב אמש, אך עקב הביקוש הרב האתר חווה תקלות רבות. הרוכשים, כמו גם חנויות נבחרות, יקבלו את המכשירים ביום חמישי בשבוע הבא. לישראל הם לא צפויים להגיע בייבוא רשמי, אך סביר להניח כי יימכרו על ידי יבואנים מקבילים.
יחד עם המכשירים השיקה גוגל את מערכת ההפעלה החדשה שלה, אנדרואיד 12, שצפויה להגיע לכל מכשיר שיוצר מ-2020 ומעלה ורוב המכשירים מ-2019. בין החידושים שלה נכללים הרבה יותר שליטה על הפרטיות, בין היתר על ידי אזור שמפרט לאילו אפליקציות יש גישה לאילו חיישנים במכשיר, מסך ניטור המציג כמה פעמים השתמשה כל אפליקציה בגישה הזו, אינדיקציה בזמן אמת בראש המסך בכל פעם שמתבצע שימוש באחד החיישנים (מצלמה, מיקרופון, GPS וכו') ועוד.
מכשירי גוגל יקבלו עם הגרסה החדשה כמה בונוסים, כמו עיצוב המתאים את הצבעים לתמונת הרקע של מסך הבית, יכולת למחוק עצמים או אנשים מיותרים מתמונות בקלות, ווידג'טים בעיצובים חדשים, ובארה"ב גם יכולת להפוך את התפריטים הקוליים במוקדים טלפוניים לתפריטים טקסטואליים על המסך בזמן אמת על ידי תמלול האפשרויות והצגת כפתורים מילוליים עם האפשרויות הזמינות במקום לוח ספרות פשוט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה