דיגיטל וטק

טיקטוק מפטרת: מתמחה הפריע למודל ה-AI וגרם לסערה

 בייטדאנס, חברת האם של טיקטוק, פיטרה מתמחה שהפריע לתהליך אימון מודל AI, אך מכחישה את היקף הנזק שדווח. מה עומד מאחורי הפיטורים וכיצד זה משפיע על טיקטוק?
רפאל בן זקרי | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
בייטדאנס, החברה שמחזיקה בבעלות על טיקטוק, הודיעה כי פיטרה מתמחה אשר "הפריע בכוונה" לתהליך האימון של אחד ממודלי הבינה המלאכותית (AI) שלה. עם זאת, החברה הכחישה טענות לגבי היקף הנזק שנגרם בעקבות פעולותיו, והדגישה כי דיווחים שפורסמו ברשתות החברתיות מכילים "הגזמות וחוסר דיוקים".
על פי בייטדאנס, המתמחה עבד במחלקת הטכנולוגיה לפרסום ולא היה לו ניסיון בעבודה עם מעבדת ה-AI של החברה. החברה הבהירה כי הפעולות שבוצעו לא השפיעו על הפעילות המסחרית שלה, כולל על מודלי הבינה המלאכותית הגדולים שלה, כמו מודל הצ'אט גנרטיבי Doubao – הנחשב לצ'אטבוט הפופולרי ביותר בסין.
בנוסף, החברה דחתה טענות על נזק כלכלי של מעל 10 מיליון דולר שנגרם כביכול עקב פגיעה במערכת האימון, הכוללת אלפי מעבדים גרפיים חזקים (GPU). בייטדאנס פיטרה את המתמחה באוגוסט ואף דיווחה על האירוע לאוניברסיטה שבה הוא לומד ולגופים בתעשייה.
בייטדאנס מפעילה כמה מהאפליקציות הפופולריות ביותר בעולם, כולל טיקטוק ו-Douyin, הגרסה הסינית שלה. החברה נחשבת למובילה בתחום פיתוח האלגוריתמים ומשקיעה רבות בטכנולוגיות AI, המשמשות את המודלים כמו הצ'אטבוט Doubao וכלים אחרים כמו Jimeng – יישום הממיר טקסט לסרטון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה