דיגיטל וטק

טיקטוק בתגובה לשמועות על שחרור חטופים: נמצא האחראי לפרסום?

בעקבות שמועות כוזבות שהופצו ברשת ביממה האחרונה בנוגע לשחרור חטופים, טיקטוק נקטה בצעד מהיר וחסמה את החשבון שעמד במוקד הפרשה. השמועות עוררו תקוות שווא בקרב המשפחות, וצה"ל נאלץ להוציא הבהרות רשמיות. מה הוביל לתגובה המהירה של טיקטוק?

רפאל בן זקרי | 
טיקטוק (צילום pixabay, shutterstock)
לאחר גל שמועות שהציפו את הרשתות החברתיות בנוגע לשחרור חטופים במהלך השבת, פלטפורמת טיקטוק נקטה צעדים מהירים לחסימת חשבונות שהפיצו מידע כוזב. אחד מהחשבונות המרכזיים שעמדו במוקד הפרשה, "theshadow7000", הפיץ סרטון שטען כי חטופים, חיים ומתים, שוחררו, בהם גם תצפיתנית. בעקבות התפשטות השמועות, טיקטוק הגיבה במהירות והסירה את החשבון, תוך שהיא מבהירה כי הפצת מידע שגוי נוגדת את כללי הקהילה שלה.
במקביל, צה"ל נאלץ לפרסם שלוש הכחשות רשמיות בתוך פחות מ-24 שעות, לאחר שהשמועות עוררו תקוות שווא בקרב משפחות החטופים. אחת מהן, שי אלבג, אחותה של התצפיתנית לירי אלבג שנחטפה לעזה, שיתפה בתחושות הקשות שחוותה: "אתמול ישבתי ליד הדלת בציפייה ובחרדה, כשהשמועות התפשטו". המטה המשותף של משפחות החטופים קרא לציבור להימנע מהפצת דיווחים לא מבוססים ולהתמקד רק במידע רשמי.
מטיקטוק נמסר כי החשבון שהפיץ במהלך השעות האחרונות שמועות על חזרתם של חטופים נחסם, וזאת כחלק ממדיניות החברה נגד הפצת מידע כוזב. עוד נמסר כי הפצת מידע מוטעה אסורה בפלטפורמה, והחברה נוקטת צעדים מהירים כנגד מפרי המדיניות כדי למנוע הטעיה של הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה