דיגיטל וטק

הטרנד שמתפוצץ בטיקטוק: אלו המים שיסייעו לכם לרדת במשקל?

טרנד המים המועשרים במימן כובש את טיקטוק עם הבטחות לשיפור בריאותי, אך המחקרים המדעיים בנושא מוגבלים ולא חד-משמעיים. האם מדובר במושג אמיתי או בשיווק אגרסיבי ללא בסיס מוצק?
רפאל בן זקרי | 
אילוסטרציה AI
טרנדים בריאותיים בטיקטוק מגיעים לעיתים קרובות עם הבטחות גדולות אך בלי הרבה בסיס מדעי. הטרנד האחרון שמסתובב ברשת הוא בשם Hydrogen Water, כלומר "מים מועשרים במימן", שנועדו לכאורה לשפר את הבריאות וההידרציה. המשתמשים מקדמים בקבוקי מים מיוחדים המייצרים, כביכול, מים מועשרים במימן בעזרת סוללה פנימית. הבקבוקים האלו הפכו לפופולריים במיוחד עם הבטחות על שיפור בעיות עיכול ותפקוד כללי של הגוף.
הטענה מאחורי מים מועשרים במימן היא שגז המימן, כשהוא מומס במים, יכול להעניק יתרונות בריאותיים. בפועל, מים המכילים מימן הם דבר שקיים וניתן לייצור, אך מדובר בתהליך שבו המימן נוטה לברוח מהמים במהירות, כך שהשמירה עליו בתוך הבקבוק היא אתגר. הסרטונים בטיקטוק מתמקדים בעיקר במכירת הבקבוקים ולא מספקים עדויות מדעיות ברורות לגבי יעילותם.
המחקרים המדעיים על מים עם מימן מעטים ולא חד-משמעיים. חלקם מצאו שיפור זניח במצבים כמו איכות חיים של חולי סרטן, אך ללא השפעות משמעותיות על מדדי בריאות אחרים. בנוסף, יש ספקות כבדים לגבי יכולת הבקבוקים המפורסמים לייצר מימן בכמות מספקת, שכן התהליך הכימי שמתואר לא תמיד תואם את הטכנולוגיה שהם מציעים. בסופו של דבר, נראה שהטרנד הזה מונע בעיקר על ידי שיווק אגרסיבי ולא על ידי הוכחות מדעיות מוצקות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה