דיגיטל וטק

האימפריה של טיקטוק נחשפת: כך רשמה זינוק של 40% בהכנסות

בייטדאנס, החברה ששולטת בטיקטוק, הצליחה למרות כל הביקורת עליה להפוך את טיקטוק לאימפריה שמאיימת על זו של מארק צוקרברג. כעת, לאחר שההכנסות הרבעוניות שלה זינקו ב-40%, היא מתכננת לבצע רכישה חוזרת של מניות בשווי 5 מיליארד דולר
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום shutterstock)
אין ספק כי רבים מכם לא מכירים את חברת בייטדאנס, אבל את הרשת החברתית שהיא מנהלת כולכם מכירים. בייטדאנס, היא למעשה חברה פרטית והמטה שלה ממוקם בסין ובבעלותה, הרשת החברתית המצליחה 'טיקטוק'. החברה הוקמה רק ב-2012 ולפי דיווחים שוויה מוערך בסכום עתק של 300 מיליארד דולר.
בשלושת החודשים של הרבעון הקודם, החברה רשמה זינק מרשים של 40% בהכנסות שלה אשר הסתכמו ב-29 מיליארד דולר והרווח הנקי הסתכם ב-8 מיליארד דולר. רק לשם השוואה, הרווח הנקי של המתחרה הגדולה של בייטדאנס, מטא, באותו רבעון הסתכם ב-11 מיליארד דולר.
כעת, הוא יוצאת במהלך של רכישה חוזרת של מניות בשווי 5 מיליארד דולר, כאשר היא צפויה לרכוש מניות מהמשקיעים ב־160 דולר למניה. החברה שואפת לרכוש את מניותיה ממשקיעים כמו סופטבנק וג'נרל אלקטריק, בעסקה שתגלם לה שווי שוק של 268 מיליארד דולר, הערכה הנמוכה בכ־11% מהמחיר שבו השלימה רכישה חוזרת ב־2022.
שווי השוק של המתחרה מטא עומד על 815 מיליארד דולר, בעוד המתחרה הקטנה יותר X (לשעבר טוויטר) הוערכה על ידי בעליה אלון מאסק בשיחות סגורות לפי שווי של כ־19 מיליארד דולר.
אומנם החברה רשמה הצלחה מרשימה במסגרת ניהולה של טיקטוק, אך נראה כי ההתרחבות שלה לתחומים אחרים לא הניבו פרי כאשר חטיבת המשחקים שלה לא רשמה הצלחה.
כמו כן, פעילות החברה אשר פועלת בעיקר מהמטה בסין, נפגע ממשבר הכלכלי המתהווה במדינה ומהרגולציה המחמירה שהטיל הממשל בבייג'ינג על מגזר הטכנולוגיה. עם זאת, בייטדאנס מציגה ביצועים חזקים למדי שמאחוריהם מככבות טיקטוק וגרסתה התאומה לציבור הסיני, Douyin.
צמד האפליקציות שמנוהלות על ידי החברה כוללות היקף משתמשים מדהים אשר נעמד ב-2 מיליארד והפופולריות המאסיבית לא רק מיתרגמת להכנסות עתק מפרסום דיגיטלי, אלא גם ממסחר מקוון, תחום שאליו נכנסת בייטדאנס באיטיות אך בעקביות.
המספרים רק ממחישים את העוצמה של טיקטוק לעומת המתחרות הוותיקות כאשר, צעירים, נוטשים את הרשתות הוויתיקות (פייסבוק וטוויטר) ובוחרים באלטרניטיבות האחרות כמו טיקטוק. למרות הנתון המעודד העוצמה של הרשת החברתית אשר נמצאת בשליטה סינית מעוררת דאגה ברחבי העולם וברחבי העולם החלו להפעיל סנקציות נגדה. בעיקר בשל החשש כי למעשה מדובר במכשיר שהממשל הסיני עושה בו שימוש כדי להפיץ מידע מטעה ותעמולה, וכי האפליקציה הפכה כלי מעקב המוני אחרי משתמשים ברחבי העולם.
 
לא רק זאת, אלא שההשפעה התרבותית העצומה של טיקטוק, בו בזמן שהפלטפורמה איננה מסוגלת, בשל הפורמט הקצר, לארח דיונים מורכבים הפכה אותה למקור של כאוס ולמרחב של ויכוחים פוליטיים, שגולשים לא אחת למחוזות קונספירטיביים.
בעת הזו גוברים החששות הללו במיוחד, כמו גם הביקורת כלפי הפלטפורמה כי הפכה חממה לרטוריקה אנטי־ישראלית ואנטישמית. ההאשמות הללו אף הביאו את מנכ"ל טיקטוק שואו זי צ'ו ליזום פגישות מפייסות עם הקהילה היהודית בארצות הברית.
במקביל מפרסמת טיקטוק בהודעות לעיתונות, כי מאז פרצה המלחמה היא שכרה עוד מסנני תוכן דוברי ערבית ועברית, החלה לפעול בשיתוף עם ארגונים יהודיים ומוסלמיים לזיהוי דיבור שנאה ברשת, ופועלת להסיר מיליוני סרטים שלא עומדים במדיניות החברה. כך, למשל, הסירה את הסרטונים, התיוגים והאזכורים ל"מכתב לאמריקה" של אוסמה בן לאדן, שהפך טרנדי לאחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה