השוק
יוליוס בר: "יש חשש כי מודלי בינה מלאכותית יהפכו לסחורה זולה"
לוקה מנוצי, אנליסט מחקר הדור הבא בבנק העושר "יוליוס בר" פרסם את הניתוח שביצע בנושא היפר תחרותיות בשוק ה-AI ושירותי הענן הסיני. אנליסט מחקר הדור הבא בבנק העושר: "היפר-תחרותיות בשוק הבינה המלאכותית ושירותי הענן הסיני עלולה לפגוע בהמשך קיום חברות הטכנולוגיה הסיניות בטווח הארוך"
לוקה מנוצי, אנליסט מחקר הדור הבא בבנק העושר "יוליוס בר" מפרסם את הניתוח שביצע בנושא היפר תחרותיות בשוק ה-AI ושירותי הענן הסיני. בניתוח של אנליסט המחקר, מציין לוקה מנוצי פרט מידע מעניין על חברות הטכנולוגיה הגדולות בסין.
"אלו החלו במלחמת הורדות מחירים אגרסיבית במודלי בינה מלאכותית ושירותי ענן, עם הפחתות מחירים של עד 99%. צעד זה נועד לנגח מתחרים ולהחזיר נתחי שוק, אך עלול לפגוע ברווחיות החברות ובקיימות התעשייה לטווח הארוך", כך ציין מנוצי בדו"ח שביצע.
תחילתה של התחרות האגרסיבית התרחשה כבר בחודש מרץ השנה, כאשר עליבאבא הפחיתה את מחירי שירותי הענן שלה ביותר מ-55%, במטרה להחזיר נתח שוק שאיבדה. בהתאם, הצעד הוביל לשרשרת הפחתות מחירים גם אצל מתחרותיה.
בדו"ח ציין מנוצי: "התנהלות תחרותית זו אמורה להיטיב עם הלקוחות הקצה, שיוכלו להטמיע פתרונות בינה מלאכותית במחירים נמוכים יותר. מאידך, המהלך צפוי לפגוע בחברות ברווחיות חברות הטכנולוגיה הסיניות".
בהמשך הדו"ח, מציין מנוצי כי חברות הטכנולוגיה הגדולות נדרשות להשקיע סכומי עתק בתשתיות, אך המוצרים שלהן איבדו מרווחיותם בשל ההנחות הגבוהות. בעקבות כך, ציין מנוצי: "למרבה המזל, במערב לא ראינו עדיין מלחמת מחירים אגרסיבית דומה, והדינמיקה התחרותית שם בריאה יותר. עם זאת, יש חשש כי בעתיד מודלי בינה מלאכותית יהפכו לסחורה זולה, והדבר יותיר את המפתחים חסרי כוח תמחור".
לטענתו, מחירים נמוכים יותר הם אמנם חיוביים בטווח הקצר ויאפשרו חדירה רחבה יותר של בינה מלאכותית לכלכלה, אך הם מסכנים את קיימות התעשייה לטווח הארוך. "אם יוצרי מודלים וספקי שירותים לא יוכלו להפיק רווחים מהיצע מוצריהם, לא תהיה להם יכולת להמשיך ולהשקיע בשדרוג תשתיות ובחדשנות, מה שיסכן את התקדמות הבינה המלאכותית בכלל", כך הדגיש מנוצי.
במטרה לשמור על מחזור השקעות בר-קיימא בטכנולוגיית הבינה המלאכותית, חשוב שכל חלק בשרשרת הערך יוכל להפיק הכנסות ראויות מפעילותו. לטענתו, קיים קושי במעקב אחר רווחיותם של מודלי AI ממספר סיבות: ראשית, חברות כמו OpenAI וארגונים אחרים, פרטיים וציבוריים, אינם חושפים מידע מפורט על הכנסותיהם.
עוד ב-
נוסף על כך, יש חברות הרוכשות הכנסות באופן עקיף מהצעות הבינה המלאכותית שלהן, כמו אלפאביט ומטא המרוויחות מעלייה במעורבות המשתמשים ובהכנסות הפרסום. בדו"ח המדובר, ציין מנוצי: "אנו ממשיכים להיות תקווה לגבי קיימות מחזור ההשקעות בתעשיית הבינה המלאכותית בטווח הנראה לעין, ורואים בחיוב את המשך התפתחות הסקטור והפוטנציאל הגלום בו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה