דיגיטל וטק

מתחרה חדשה ל-OpenAI: הבכירה שאחראית להצלחת החברה החליטה לערוק

דיווחים מעבר לים חושפים שמירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיה לשעבר של OpenAI, אשר נחשבת לדמות מפתח בהצלחה ובצמיחה של החברה, החלה לגייס הון עבור סטארט-אפ חדש בתחום ה-AI. גורמים בשוק מעריכים שהיא עשויה לגייס לפחות 100 מיליון דולר | כל הפרטים
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
מירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיה לשעבר שעבדה ב-OpenAI למעלה משש שנים, החלה לגייס כספים מקרנות הון סיכון עבור המיזם החדש שלה. החברה מתכוונת לפתח מוצרי בינה מלאכותית מבוססי מודלים שיתפתחו במקביל לחזונה. לפי דיווחים, עוד לא ברור אם מוראטי, שטרם הגיבה לפרסומים, מתכננת לאייש את תפקיד המנכ"ל.
למרות שהתהליך נמצא בשלב מוקדם יחסית, מוניטין של מוראטי עשוי להבטיח גיוס של למעלה ממאה מיליון דולר. אחד המקורות הקשר במיזם החדש לשמו של חוקר בולט, אשר גם הוא עזב את החברה בספטמבר, אך בארט זוף טרם אישר את הפרטים.

מירה מוראטי, קרדיט: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
במהלך עבודתה ב-OpenAI, הובילה מוראטי את הפיתוח של פרויקטים מהפכניים כמו ChatGPT ו-DALL-E, והיא הייתה דמות מפתח בעסקאות משמעותיות כמו זו עם מיקרוסופט, שהכניסו לחברה מיליארדי דולרים.
מוראטי אף כיהנה כמנכ"לית החברה לאחר פיטוריו של סם אלטמן, המנכ"ל המכהן. העזיבה שלה בחודש שעבר הייתה נקודת מפנה עבור החברה, שעוברת שינויים וארגון מחדש של עסקי הליבה שלה. היא מצטרפת לרשימה הולכת וגדלה של מנהלים ובכירים לשעבר מ-OpenAI שהקימו סטארטאפים מתחרים לאחר שעזבו את החברה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה