קריירה ולימודים

חולמים לעבוד באפל, גוגל או במטא? אלו התכונות שהמנכ"לים מחפשים

התחרות על המשרות בהייטק רק הלכה והחריפה בשנים האחרונות. חברות הטכנולוגיה אמזון, גוגל, מטא ואפל נשארו בטופ של מקומות העבודה הנחשקים ביותר בשוק. כעת, המנכ"לים חושפים מה דרוש למי שרוצה לעבוד תחתיהם | כל הפרטים
מערכת ice | 
סאטיה נאדלה, טים קוק, מארק צוקרברג (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
בזכות משכורות ענק ותנאים נחשקים, ענף ההייטק הפך למבוקש במיוחד בשוק התעסוקה בישראל ובעולם. כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, כניסתה של הבינה המלאכותית לחיינו וההאטה התחרות על המשרות בענף ברחבי הגלובוס רק החמירה. על כן, כדי שמועמד יוכל לזכות בגביע הקדוש ולהתקבל לעבודה בהייטק הוא חייב להתבלט על פני האחרים. 
למרות כל הטלטלות שחוותה הכלכלה העולמית "שבע הנהדרות" (Magnificent Seven) הלא הן: אפל, אמזון, אלפבית, טסלה, אנבידיה, מטא ומיקרוסופט, נשארו בטופ של מקומות העבודה הנחשקים ביותר בשוק התעסוקה.
אבל אלו תכונות צריכות להיות כדי שיוכל לבלוט אל מול השאר ולבסוף גם להתקבל לעבודה באחת מענקיות הטכנולוגיה? כעת, המנכ"לים של גוגל מטא ואפל, חושפים את מה שהם מחפשים במועמדים פוטנציאליים לחברה.
לא רק ידע טכני ותואר ראשון
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפאבית חברת האם של גוגל, סיפר בראיון ל'דייויד רובינשטיין שואו' שבעת חיפוש מועמדים, החברה שואפת להעסיק אנשים בעלי כישורים טכניים מצוינים והבנה מעמיקה במדעי המחשב, שמוכנים ללמוד ולהסתגל במהירות למצבים חדשים. לדבריו: "בגוגל מחפשים מהנדסי תוכנה סופרסטארים – 'כוכבים'". דבריו של פיצ'אי מלמדים אותנו רבות על אסטרטגיית הגיוס של החברה. 
במהלך הריאיון, הוא שיתף זיכרון מריאיון עבודה שעשה לחברה לתפקיד סמנכ"ל ניהול מוצר ב-2004. פיצ'אי סיפר שבמהלך הפגישה הוא נתקל בשאלה שלא ידע לענות עליה: "מה דעתך על ג'ימייל?".
פיצ'אי ידע שהוא עוד לא השתמש על כן במקום להמציא תשובה הוא פשוט הודה בפני המראיינים שאין לו תשובה מבוססת על כך. ההחלטה לנקוט בגישה הכנה, להציג רצון ללמוד ולהישאר נאמן למה שהוא יודע התבררה כמהלך משתלם שלבסוף גם הביא אותו לעמוד בראש החברה.
מנכ"ל גוגל, מדגיש את החשיבות של ההכרה בכך ש"אינך יודע הכל" ומציע למועמדים להראות נכונות ללמוד מניסיון. הוא מוסיף כי שיעור המועמדים שמקבלים הצעה מגוגל ומסכימים לה הוא 90%, מה שמעיד על מעמדה הנחשק של החברה.
אפל, חברה נוספת שנחשבת למוקד משיכה, מחפשת עובדים שמעריכים שיתוף פעולה. טים קוק, מנכ"ל אפל, מציין כי עובדי החברה מאמינים כי "אחד ועוד אחד שווה שלוש" – כלומר, שיתוף פעולה בין רעיונות יוביל לתוצאות טובות יותר. קוק מחפש עובדים סקרנים, שמאתגרים את המצב הקיים, ומדגיש את הצורך במיומנויות שאינן בהכרח טכניות, כמו יכולת עבודה בצוות.
גם סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, מתמקד באספקטים רכים לצד טכנולוגיים. הוא טוען כי היכולת להסתגל לשינויים, במיוחד בתחום הבינה המלאכותית, היא מהותית להצלחה. נאדלה מדגיש את החשיבות של "Growth Mindset", גישה המאפשרת למידה מתמדת והתפתחות אישית, ומחפש עובדים עם יכולת לתמוך בהתפתחות של עמיתיהם.
מנגד, מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא, טוען כי "מיומנויות חשובות יותר מתארים". הוא מאמין שהיכולת להעמיק בתחום אחד ולשדרג אותו לרמה גבוהה היא מפתח להצלחה בתחומים אחרים. צוקרברג, שלא השלים את לימודיו באוניברסיטה, מדגיש את החשיבות של חיפוש עובדים המזדהים עם ערכי החברה, ולאו דווקא את אלו עם תארים.
ג'ף בזוס, המייסד של אמזון, מחפש עובדים שמוכנים לשאול שאלות ולבחון מצבים מנקודת מבט ביקורתית. הוא מעוניין ב"כוכבים" – אנשים עם רעיונות חדשניים, גם אם הם לפעמים "קצת מעצבנים". בזוס מדגיש את החשיבות של גיוס מועמדים שיכולים לשפר את הביצועים האישיים של עצמם ושל הצוות, ומשתף את השאלות שמנחות אותו במהלך תהליך הגיוס: "האם תעריץ את אותו אדם? האם הוא יעלה את רמת היעילות של הצוות? ובאיזה תחום עשוי אותו אדם להיות 'סופרסטאר'?".
במהלך השנים, המנכ"לים הללו הציגו גישות שונות לגיוס עובדים, אך המשותף לכולן הוא הערכת הלמידה, שיתוף הפעולה והיכולת להסתגל לשינויים. התמקדות בתכונות רכות, כמו סקרנות ושיתוף פעולה, לצד כישורים טכניים, היא הדרך שבה חברות אלו מצליחות לשמור על מעמדן בחזית החדשנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה