השוק

אמזון מתרחבת: משקיעה יותר מחצי מיליארד דולר בענף הכי חם בשוק

כניסתה של הבינה המלאכותית לחיינו גרמה לביקוש לאנרגיה ברחבי העולם רק לגדול. באמזון, השכילו לנצל את זה בזמן והחברה עומדת להשקיע למעלה מחצי מיליארד דולר בפרויקטים של אנרגיה גרעינית 
מערכת ice | 
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
ענקית הקמעונאות האמריקאית אמזון, הודיעה על השקעה של יותר מ-500 מיליון דולר בפרויקטים של כוח גרעיני, במסגרת יוזמה לשדרוג מקורות האנרגיה שלה. ההשקעה תתבצע דרך חטיבת הענן שלה AWS.
על פי הדיווח של ה-CNBC, הפרויקטים החדשים יוקמו במדינות וירג'יניה וושינגטון, ויוצרים מענה לצורך הגובר באנרגיה נקייה בעקבות ההתרחבות בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית.
היוזמה של אמזון מציבה את החברה בדרך להשגת יעדיה להפוך לחברה עם אפס פליטות פחמן. כחלק מהתהליך, אמזון חתמה על הסכם עם דומיניון אנרג'י, חברת החשמל של וירג'יניה, כדי לבחון את הפיתוח של כור מודולרי קטן (SMR) סמוך לתחנת הכוח הקיימת של החברה. כורים מודולריים קטנים מציעים יתרון משמעותי, שכן הם אינם פולטים פחמן ומתקנים בשיטה מהירה יותר מאשר כורים מסורתיים.
הבחירה במדינת וירג'יניה נובעת מכך שהיא מארחת קרוב למחצית ממרכזי הנתונים בארצות הברית. על מנת לתמוך בהתרחבות הזו, AWS מתכננת להשקיע 35 מיליארד דולר עד 2040 בהקמת מרכזי נתונים נוספים ברחבי המדינה.
בנוסף, אמזון הודיעה על הסכם חדש עם חברת אנרג'י נורת'ווסט לפיתוח, רישוי ובנייה של ארבעה כורים מודולריים קטנים במדינת וושינגטון. הכורים הללו ייבנו ויופעלו על ידי אנרג'י נורת'ווסט, ויספקו אנרגיה ישירה לפעילויות של אמזון.
מתיו גרמאן, מנכ"ל AWS, התייחס למהלך ואמר כי: "אנחנו רואים את הביקוש הגבוה שיהיה לאנרגיה בשנים הבאות, ולא יהיו מספיק פרויקטים של אנרגיית רוח ואנרגיה סולרית כדי לעמוד בצרכים, ולכן כוח גרעיני הוא הזדמנות מעולה".
המהלך של אמזון משקף מגמה רחבה יותר בתעשיית הטכנולוגיה, כאשר חברות גדולות נוספות, כמו גוגל ומיקרוסופט, נכנסות לתחום האנרגיה הגרעינית. גוגל הכריזה לאחרונה על רכישת מפתחת הכורים המודולריים Kairos Power, בעוד שמיקרוסופט משתפת פעולה עם קונסטליישן אנרג'י.
השקעה זו של אמזון מספקת לא רק פתרונות אנרגיה נקייה, אלא גם מדגישה את התחייבותה של החברה להפחתת הפליטות. בכך, אמזון מציבה את עצמה בחזית המהפכה האנרגטית, ומשקפת את הצורך הגובר במקורות אנרגיה מתחדשים ויעילים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה