דיגיטל וטק

שנה למלחמת "חרבות ברזל": מה מצב ההייטק הישראלי?

דו"ח IATI ו-RISE Israel חושף ירידה בהשקעות הייטק בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", אך מדגיש את יציבות הענף והצורך בחיזוק התמיכה המקומית להבטחת עתיד התחום החשוב לכלכלה הישראלית

מערכת ice | 
ישיבת מנהלים (צילום shutterstock, freepik)
בצל המלחמה המתמשכת, האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) ומכון RISE Israel מפרסמים דוח מקיף על מצב ההייטק הישראלי, המתאר את השפעת השנה החולפת על התחום.
לפי הדוח, חלה ירידה משמעותית בהשקעות בהייטק, עם ירידה של כ-30% במספר המשקיעים ובסך ההשקעות בהשוואה לשנה לפניה. עיקר ההשקעות רוכז במספר קטן של חברות, כאשר עשר ההשקעות הגדולות ייצגו כ-50% מסך ההשקעות בשנת 2024.
בנוסף, המלחמה גרמה לרבים מהמשקיעים הזרים לחשוש ולהימנע מהשקעות חדשות. הדוח מציין גם כי המטה של 76% מהחברות שגייסו סכומים משמעותיים נמצא בחו"ל, מה שמעיד על קושי בתמיכה המקומית.
אורי גבאי, מנכ"ל מכון RISE Israel, ציין כי "מלחמת 'חרבות ברזל' יצרה סערה מושלמת שמאיימת על עתידו של ההייטק הישראלי". גבאי מדגיש כי המצב הנוכחי מציב סימני אזהרה, ושהחוסן של התחום קריטי לצרכי הביטחון של ישראל שצפויים לגדול בשנים הקרובות.

אורי גבאי, מנכ"ל מכון RISE Israel (צילום: מירי דוידוביץ')
החברות בתחום הביטחוני, לעומת זאת, נהנות מעלייה בביקוש בעקבות המתחים הגלובליים, כאשר חברות כמו אלביט ורפא"ל דיווחו על עלייה משמעותית במכירות. אך יחד עם זאת, כ-50% מהחברות שגייסו בשלב ה- Seed בשנת 2022 מתקשות לגייס סבב A.
מנכ"לית IATI, קרין מאיר רובינשטין, ציינה כי למרות האתגרים, תעשיית ההייטק ממשיכה להפגין חוסן ויצירתיות, וההייטק הישראלי נותר מנוע צמיחה מרכזי עבור הכלכלה הישראלית. הדוח ממליץ על צעדים לשיפור המצב, כולל עידוד השקעות זרות לישראל, תכנית להחזרת מוחות לישראל וסיוע לחברות חדשות בתחומים אסטרטגיים.

מנכ"לית IATI, קרין מאיר רובינשטין (צילום: ברונו שרביט)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה