השוק

טכנולוגיות סביבה והשקעות זרות: בכירי האוצר בארה"ב וישראל במפגש פסגה

ב-10 בספטמבר התקיים בירושלים דיאלוג כלכלי שנתי בין ישראל לארה"ב במסגרת ה-JEDG. המפגש הדגיש את הקשרים הכלכליים החזקים והתמקד בנושאים כמו טכנולוגיות סביבה, פרויקטים אזוריים וסחר. נציגי שתי המדינות הביעו מחויבות להעמקת שיתופי הפעולה ולטיפול באתגרים כלכליים וביטחוניים באזור

מערכת ice | 
וול סטריט, הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדם שולדמן)

ב-10 בספטמבר, נפגשו בירושלים נציגים רשמיים מארצות הברית ומישראל במסגרת הדיאלוג השנתי ה-38 של הפורום המשותף לפיתוח כלכלי בין המדינות (JEDG). המפגש, שכמוהו נערך לראשונה בשנת 1985, הדגיש את הקשרים הכלכליים החזקים והמשמעותיים בין ישראל וארה"ב, והניח את היסודות להמשך חיזוקם על רקע המלחמה המתמשכת עם חמאס מה-7 אוקטובר.
המשלחת האמריקנית הובלה על ידי עוזר שרת האוצר לשווקים בינלאומיים, ברנט ניימן, ונציגת המחלקה האמריקנית לעניינים מסחריים, שרה מורגנתאו. השגריר ג'ייקוב לו וגורמים נוספים ממחלקות האוצר, האנרגיה, המסחר והביטחון הלאומי היו חלק מהצוות. מצד ישראל, את המשלחת הובילו מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, והכלכלן הראשי, שמואל אברמזון, יחד עם נציגים ממשרד האוצר, החוץ, האנרגיה, הכלכלה ובנק ישראל.

הדיונים בפורום התמקדו בטכנולוגיות סביבה, פרויקטים אזוריים אסטרטגיים, סינון השקעות זרות, וסחר והשקעות. ניתנה תשומת לב לצעדים לחיזוק הצמיחה הכלכלית בת-קיימא באזור, כולל שיפור עמידות הכלכלה הפלסטינית ויכולת ההתמודדות עם אתגרי הביטחון. הנציגים הדגישו את החשיבות של הפורום בפיתוח שיתופי פעולה עתידיים בתחומים שונים.
עוזר שרת האוצר האמריקנית, ברנט ניימן, ציין כי הדיונים היו כנים ומהותיים וצפויים להוביל לשיתופי פעולה נוספים. שרה מורגנתאו הדגישה את חשיבות הפורום להרחבת הקשרים הכלכליים בין המדינות, בעוד מנכ"ל משרד האוצר הייזלר והכלכלן הראשי אברמזון שיבחו את הפלטפורמה כקרדיט לחיזוק הקשרים האסטרטגיים והכלכליים בין ישראל וארה"ב.
 
בנאומו, מנכ"ל משרד האוצר, הייזלר, ציין כי "הקשרים הכלכליים בין ישראל לארצות הברית מהווים עמוד תווך בשותפות האסטרטגית שלנו. לאורך השנים, שתי המדינות בנו יחד מערכת יחסים כלכלית איתנה, המבוססת על חברות עמוקה, אמון הדדי ושיתוף פעולה פורה". הכלכלן הראשי, שמואל אברמזון, הדגיש כי "ה-JEDG מהווה פלטפורמה מרכזית לדיון בנושאים כלכליים אסטרטגיים הדדיים. השנה, הדיאלוג הניח בהצלחה את התשתית לשיתופי פעולה עתידיים בתחומים הקשורים בשיתוף הפעולה האזוריים, סחר והשקעות לרבות שרשראות אספקה, ושיתופי פעולה טכנולוגיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה