דיגיטל וטק

מהפכה ב-OpenAI: המהלך ההיסטורי שיכניס לסם אלטמן 150 מיליארד דולר

חברת הבינה המלאכותית OpenAI, הוקמה לפני פחות מעשור כארגון ללא מטרות רווח ומאז, הרבה בזכות הצ'אטבוט שלה ChatGPT היא הובילה מהפכה עולמית של ממש. דיווח חדש חושף שהחברה עומדת לשנות את עורה ולהפוך לארגון למטרות רווח | כל הפרטים
מערכת ice |  2
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
חברת הבינה המלאכותית OpenAI, הוקמה לפני קרוב לעשור כעסק שלא למטרות רווח. כמה שנים לאחר מכן, היא שינתה כיוון אבל לא לגמרי וייסדה חברת בת שפעלה למטרות רווח ונועדה בעיקר לגיוס כספים (נגיד כמו אלה שהיא קיבלה ממיקרוסופט). כעת, נחשף שהחברה עומדת לעבור שינוי ארגוני של ממש.
לפי הדיווח שפורסם לראשונה ברויטרס, OpenAI עובדת על תוכנית ארגון מחדש לחברה במהלכה היא עומדת להפוך לתאגיד למטרות רווח. במסגרת השינוי במבנה החברה יישאר בה חלק שעדיין יפעל כארגון ללא מטרות רווח, אך הוא לא יוכל להשפיע עסקי הליבה של החברה.
זאת ועוד שהחלק בחברה שימשיך לפעול ללא מטרות רווח יחזיק במניות מיעוט בחברה שכן תפעל למטרות רווח. מי שעתיד להרוויח ובגדול מהמהלך הוא לא אחר ממנכ"ל החברה, סם אלטמן שיקבל מניות של החברה שתפעל למטרות רווח בשווי מוערך של 150 מיליארד דולר.
במקביל לפרסומים על השינוי במבנה החברה, התפרסמו גם דיווחים על פרישה של כמה בכירים בחברה. אחת מהן, היא מירה מוראטי סמנכ"לית הטכנולוגיה הראשית של OpenAI, אשר הודיעה היום (חמישי) שהיא החליטה לעזוב את החברה. בהודעה שהעבירה לעובדים היא כתבה כי: "לאחר התלבטויות רבות, קיבלתי את ההחלטה הקשה לעזוב את OpenAI". במקביל אליה נראה שגם נשיא החברה גרג ברוקמן, עומד לעזוב אותה בקרוב.
המהלך עשוי לשנות את התייחסות של המשקיעים ל-OpenAI, שתתנהל מעתה כמו סטארטאפ ממוצע בשוק. בכך, היא עשויה להפוך אטרקטיבית יותר לקהל המשקיעים שמחפשים להרוויח ובגדול.
מנגד, העובדה שהיא נמנעה מהקמתה להתנהג כמו שאר המתחרות בשוק היה מה שייחד אותה מהן. המיצוב האתי והיותה ארגון ללא מטרות רווח, סייע ל-OpenAI לגייס לשורותיה את החוקרים המובילים ביותר בתחום ובהמשך להגיע לפריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית.
החברה, התייחסה לדיווח ומסרה בתגובה לרויטרס: "אנחנו נשארים ממוקדים בבניית בינה מלאכותית שתועיל לכולם, ופועלים עם הדירקטוריון שלנו כדי להבטיח שנצליח במשימתנו.  העובדה כי החברה פועלת ללא מטרות רווח עומדת בבסיס המשימה שלנו, ותמשיך להתקיים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זהירות
    יהודה 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להשקיע הכסף ילך פרש
    סגור
  • 1.
    זהירות
    יהודה 09/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא להשקיע
    סגור