דיגיטל וטק

ב-13 מיליארד דולר: ההימור של מיקרוסופט על OpenAI

בשנת 2019 מיקרוסופט השקיעו לראשונה ב-OpenAI במיליארד דולר ומאז ההשקעה תפחה עד 13 מיליארד דולר. האם ההימור בחברת הבינה המלאכותית יצדיק את עצמו?
מערכת ice | 
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)
כאשר מיקרוסופט השקיעו לראשונה מיליארד דולר ב-OpenAI בשנת 2019, העסקה לא זכתה לתשומת לב רבה. שוק הסטארטאפים היה לוהט ובינה מלאכותית הייתה אחד מתחומים רבים בהן הושקעו כספים רבים לצד כלי רכב חשמליים, לוגיסטיקה מתקדמת ותעופת חלל. כמעט ארבע שנים מאוחר יותר והשוק נראה שונה מאוד.
תחומים רבים נפגעו בעקבות המשבר הכלכלי הפוקד את העולם בשנה האחרונה, אך תחום הבינה המלאכותית הוא היוצא מן הכלל, במיוחד בינה מלאכותית גנרטיבית. בתחום זה, המתייחס לטכנולוגיות המתקדמות בייצור אוטומטי של תגובות טקסט, ויזואליות ואודיו השוק לא מפסיק להגיע לשיאים.

היום, אין חברה פרטית מבוקשת יותר מ-OpenAI. בנובמבר, הסטארטאפ שבסיסו בסן פרנסיסקו הציג את ChatGPT, צ'טבוט שהפך ויראלי הודות ליכולתו ליצור תשובות דמויות אנושיות לשאלות המשתמשים כמעט בכל נושא.
ההשקעה של מיקרוסופט ב-2019, שעברה מתחת לראדר, הפכה להיות נושא מרכזי לדיון בקרב יזמים ובעלי מניות המנסים להבין את הערך הפוטנציאלי של המניות שלהם. ההשקעה המצטברת של מיקרוסופט ב-OpenAI תפחה ל-13 מיליארד דולר והערכת הסטארטאפ הגיעה לכ-29 מיליארד דולר.
מיקרוסופט משלבת את הטכנולוגיה במנוע החיפוש שלה Bing, תוכנת מכירות ושיווק, כלי קידוד GitHub, חבילת הפרודוקטיביות של Microsoft 365 וענן Azure. מייקל טורין, אנליסט בוולס פארגו, אומר שהכול יכול להסתכם בהכנסות שנתיות של למעלה מ-30 מיליארד דולר עבור מיקרוסופט, כשמחציתם מגיעים מ-Azure.
OpenAI נוסדה בשנת 2015 כעמותה. המבנה השתנה בשנת 2019, כאשר שני מנהלים בכירים פרסמו פוסט בבלוג שהכריז על הקמת ישות "מכסת רווח" בשם OpenAI LP. ההגדרה הנוכחית מגבילה את המשקיעים הראשונים של הסטארטאפ מלהרוויח יותר מפי 100 מכספם, עם תשואות נמוכות יותר למשקיעים מאוחרים יותר, כמו מיקרוסופט.
לאחר שההשקעה של מיקרוסופט תוחזר, היא תקבל אחוז מהרווחים של OpenAI LP עד לתקרה המוסכמת, כשהשאר יוזרם לגוף ללא מטרות רווח, כך מסר דובר OpenAI. ממיקרוסופט לא הגיבו לבקשת CNBC.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה