דיגיטל וטק

השקעות ענק בבינה מלאכותית: האם המשקיעים ימשיכו לחכות לרווחים?

העלייה במניות הקשורות לבינה מלאכותית מאותתת כי המשקיעים ממשיכים להאמין בפוטנציאל בתחום, למרות שהחברות עדיין לא מציגות הכנסות משמעותיות. האם ההשקעות הכבדות בתשתיות AI יתחילו להניב רווחים בקרוב, או שהמשקיעים ייאלצו להמתין עוד?
רפאל בן זקרי | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
העלייה במניות הקשורות לבינה מלאכותית מאותתת כי המשקיעים מוכנים להמתין לרווחים, למרות ההשקעות האדירות שנעשות בתחום. בעוד שברבעון האחרון חברות הטכנולוגיה הגדולות לא עמדו בציפיות של וול סטריט, העלייה במניות השבבים והביקוש הגובר לתשתיות AI מצביעים על כך שהשקעות כבדות בתשתיות בינה מלאכותית ממשיכות מבלי לעצור.
ענקית השבבים אנבידיה (Nvidia), המובילה בשוק ביחס למתחרות ומציגה תוצאות מרשימות בכל הרבעונים האחרונים, ממשיכה לטפס ולהתקרב לערכה של אפל, וחברות כמו TSMC הטיוואנית חוזות גידול במכירות בזכות הביקוש העצום למעבדים עבור AI. עם זאת, למרות ההשקעות הכבדות, חברות עדיין לא הציגו הכנסות משמעותיות המתאימות להוצאות הגבוהות.
כעת, עם ציפייה לרווחים ברבעון השלישי של השנה, השאלה הגדולה היא כמה זמן המשקיעים ימשיכו לתמוך בהשקעות הללו מבלי לראות רווחים ממשיים. התחזיות מדברות על הוצאות של 215 מיליארד דולר ב-2024, ו-250 מיליארד דולר ב-2025, אך עד כה, למרות ההשקעות הכבדות, החברות עדיין לא מציגות את התוצאות המוחשיות בשורת ההכנסות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה