דיגיטל וטק

בועת ה-AI מתפוצצת: אילו חברות ישרדו את הקריסה?

תחום הבינה המלאכותית חווה ירידה חדה בביטחון המשקיעים, עם מניות של חברות AI מובילות כמו אנבידיה הסובלות מהפסדים כבדים. נראה כי אנו חווים כעת את התפוצצות בועת ה-AI, כאשר ההשפעות ברורות כעת מתמיד. איך ישפיע המשבר על עתיד התחום והאם נראה התאוששות בקרוב?
רפאל בן זקרי |  1
טכנולוגיית AI (צילום shutterstock)
לאחרונה, תחום הבינה המלאכותית חווה ירידה חדה בביטחון המשקיעים, כאשר מניות של חברות AI רבות סובלות מהפסדים. בשלב הזה, נראה כי בועת ה-AI התפוצצה, כך לפחות לפי כריס טיילור מ-Mashable. לפי טיילור, ניתן לזהות סימני בועה בטכנולוגיות חדשות בקלות, והפעם השפעותיה של הבינה המלאכותית הן הברורות ביותר. מניות AI כמו אנבידיה, שאיבדה טריליון דולר מערכה מאז השיא השנה, סופגות מכות קשות.
הגורמים לשינוי המצב כוללים מחקרים המראים שהצרכנים מסתייגים מהמונח "AI", והערות ספקניות מצד גופים פיננסיים מובילים כמו Goldman Sachs. בנוסף, ישנן חברות סטארטאפ שממהרות להימכר לענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ואמזון, מה שמעיד על נקודת מפנה בתעשייה. גם מניות חברות שמגדילות הוצאות בתחום ה-AI, כמו מטא, צונחות בעקבות השינוי.
גארי מרקוס, ספקן בולט בתחום ה-AI, כותב כי ההתרסקות תוביל להפסקת ההשקעות המוגזמות ותשפר את ההתקדמות הטכנולוגית בטווח הארוך. לדבריו, ייתכן כי חברות ששווין הנוכחי הוא מיליארדים יקרסו או יתפרקו. מרקוס חזה שההתרסקות תתרחש ב-2025, אך כעת הוא מאמין שהגיעה מוקדם מהצפוי.
בהסתכלות קדימה, לטענת טיילור, ייתכן שהחזון של צמיחה אקספוננציאלית בתחום ה-AI יתמתן. בעתיד, חברות שיצליחו לשרוד יהיו אלה שיתמקדו במשימות קטנות ומשמעותיות, כמו שיפור תהליכים עסקיים יומיומיים. כך נוכל לראות אילו חברות יעמדו במבחן הזמן, בדומה לסטארטאפים שהמשיכו לצמוח לאחר קריסת הדוטקום.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לדעתי זה טוב.
    סתם אחד 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום יש כמויות של חברות שמשקיעות ב ai, והכסף שמבוזבז על בינה מלאכותית מתחלק באופן שכולם מתחילים מההתחלה וכל חברה מבזבזת הרבה כסף עד שכולם מגיעים לאותה רמה של ai. אם החברות הקטנות ימכרו לחברות הגדולות אז כל הכסף יתנקז לפרויקט אחד (או מקסימום כמה בודדים) והבינה המלאכותית תתקדם הרבה יותר מהר. זאת דעתי.
    סגור