דיגיטל וטק

אפל מעוררת סערה ומתנצלת: למה הסירה את הפרסומת?

אפל הסירה פרסומת לאחר ביקורת זועמת על תיאורים סטריאוטיפיים. הסרטון הציג מדינה בצורה מיושנת ולא מפותחת, מה שגרם לתגובות נזעמות ולקריאות לחרם מצד ועדת התיירות. אפל פרסמה התנצלות והסירה את הפרסומת מיוטיוב. האם החברה תלמד לקח מפרשה זו?
רפאל בן זקרי |  1
אייפון (צילום shutterstock)
אפל הסירה פרסומת שלה לאחר שקיבלה תגובות זועמות על תיאורים סטריאוטיפיים של תאילנד. הסרטון הקצר ספג ביקורת על שימוש בפילטר גווני Sepia מיושנים, תלבושות מיושנות ונופים בשדה תעופה, שגרמו לרבים להרגיש שהמדינה מוצגת בצורה מיושנת ולא מפותחת.
ה-Bangkok Post דיווח כי אפל פרסמה התנצלות, והכירה בכך שהסרטון נכשל בהצגת הצד האמיתי של המדינה. סאטרא סריפן, דובר ועדת התיירות של בית הנבחרים התאילנדי, קרא לחרם על מוצרי אפל בתגובה לפרסומת. הוא הפציר באזרחי תאילנד לעבור למותגים אחרים בשל אי שביעות רצונם מהתיאור. גם המחוקקים המקומיים הזמינו את נציגי אפל לדון בתיאורים עתידיים של תאילנד.
אפל הגיבה במהירות והסירה את הפרסומת מיוטיב, והביעה את התנצלותה. בהצהרת החברה הודגשה כוונתה של החברה לחגוג את התרבות והאופטימיות של תאילנד, תוך הבעת התנצלות על חוסר ההצלחה בכך.
תקרית זו היא הפעם השנייה השנה שבה אפל מתנצלת על פרסומת שנויה במחלוקת. במאי, החברה ספגה ביקורת על פרסומת שקידמה את ה-iPad Pro הדק, שנחשבה כמערערת על היצירתיות האנושית לטובת בינה מלאכותית. אפל הסירה את הפרסומת מהטלוויזיה אך השאירה אותה ביוטיוב לאחר שהשביתה את היכולת להגיב על הסרטון.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בכל פרסומת!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פרסומת מורכבת מ-99 אחוז מניפולציות איך למכור לצרכן ו-1 מה שהם רוצים לפרסם: שירות או מוצר.לכן,אם רואים דברים שלא צריך להיות בפרסומת והם שם,זה אומר מניפולציה כדי לגרום לכם שיהיה לכם רגש כלפיי מישהו בפרסומת ודרכו תרצו לקנות את המוצר או השירות.כל פרסומאי עושה תמיד 2 סקרים:כמה אנשים ראו את הפרסומת ואם הפרסומת עשתה את עבודתה וזה הכניס לה כסף.לפי זה הוא יודע שפעם הבאה,הפרסומת תהיה יותר קצרה עם מסר יותר חריף.כי כל הפרסומים יודעים שהסבלנות לראות פרסומות כל הזמן רק יורד ולכן,כדי שלא תעבירו ערוץ הן נהיות יותר קצרות ועם מסר יותר קיצוני שהצרכן יבין מהר לפני שיעבור ערוץ!!!!
    סגור