דיגיטל וטק

השעון של אפל שוב מציל חיים: זה סיפור החילוץ הדרמטי

שעון ה-Apple Watch Ultra הציל את חייו של ריק שירמן, גולש שנאבק במים הסוערים במפרץ ביירון, אוסטרליה. לאחר שנסחף מהחוף, הצליח שירמן להתקשר לשירותי החירום באמצעות השעון, ושלחו אליו צוותי החילוץ. כך השעון החכם סייע במבצע ההצלה הדרמטי
רפאל בן זקרי | 
Apple Watch Ultra 2 (צילום Shutterstock)
ה-Apple Watch של אפל הוא לא רק שעון חכם, לפעמים, הוא גם מכשיר מציל חיים. הפעם, זהו סיפורו של ריק שירמן, גולש שחולץ לאחר שטבע במים סוערים הודות לשעון ה-Apple Watch Ultra שלו, לאחר שנסחף מהחוף במפרץ ביירון שבאוסטרליה ונאלץ להיאבק בזרמים חזקים במשך כשעה.
שירמן נסחף למים עמוקים במהלך גלישה בחוף טאלו ולא הצליח לחזור לחוף בכוחות עצמו. "קיבלתי כמה גלים חזקים לראש והוחזקתי מתחת למים לזמן מה," סיפר שירמן. "התחלתי להילחץ ולהתכווץ במים." לאחר 20 דקות של ניסיונות כושלים לחזור לחוף, הבין שהוא זקוק לעזרה.
למרבה המזל, שירמן ענד את שעון ה-Apple Watch Ultra שלו, המצויד בחיבור סלולרי מובנה. הוא הצליח להתקשר לשירותי החירום האוסטרליים, שהחזיקו אותו על הקו במשך שעה עד להגעת צוותי החילוץ. שעון ה-Apple Watch Ultra, העמיד למים עד לעומק של 100 מטרים, אפשר לשירמן לתקשר עם שירותי החירום גם בתנאים קשים אלו.
"בשלב זה הייתי רחוק מהחוף, נסחפתי על ידי רוח וגלים גבוהים, והיה קשה להשתמש בשעון. הייתי צריך להחזיק אותו ליד האוזן כדי לשמוע את הנציג." למרות תנאי מזג האוויר הקשים והמים הסוערים, הצליחו צוותי החילוץ לאתר את שירמן ולחלץ אותו בשלום.
שעון ה-Apple Watch Ultra, העמיד למים עד לעומק של 100 מטרים, היה גורם מכריע בחילוץ, לדברי מציל בחוף, שציין כי מבצע חילוץ כזה בים יכול לקחת שעות רבות או אפילו ימים. "זה מדהים שיכולתי להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי להציל את חיי," אמר שירמן.
המקרה מדגיש את הפוטנציאל של טכנולוגיות לבישות להציל חיים במצבי חירום. שעונים חכמים, וה-Apple Watch בפרט, מצוידים בתכונות רבות המאפשרות יצירת קשר עם שירותי חירום במהירות ובקלות, גם בתנאים קשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה