דיגיטל וטק

סמסונג חוטפת אש: ממי העתיקה את השעון החדש שלה?

לאחר שחשפה את גרסת ה-Ultra לשעון החכם שלה, סמסונג זוכה לביקורות חריפות מצד בלוגרים ומומחי טכנולוגיה. רבים טוענים שה-Galaxy Watch Ultra הוא חיקוי של Apple Watch Ultra, לא רק חיצונית, ושסמסונג לקחה את ההשראה רחוק מדי. האם הביקורות מוצדקות?
רפאל בן זקרי | 
Galaxy Watch Ultra (צילום Samsung)
לאחר שחשפה ביום רביעי האחרון באירוע Galaxy Unpacked את גרסת ה-Ultra לשעון החכם שלה, השעון החדש של סמסונג גרר ביקורות רבות מצד בלוגרים, מומחי טכנולוגיה וגולשים רבים. רבים מהם ציינו את הדמיון הבולט ל-Apple Watch Ultra, וטענו שסמסונג הפעם הלכה עם החיקוי רחוק מדי.
היוטיובר קווין נלסון מהערוץ Snazzy Labs טען כי "השעון החדש הוא העתק חסר בושה של מוצר אפל". גם לגבי האוזניות החדשות של סמסונג, ה-Buds 3, עלו טענות לחיקוי של האיירפודס של אפל. חשבונות מדיה חברתית ואתרי חדשות כמו The Verge ו-Business Insider הצטרפו לביקורת, ואנדרו או'הארה מ-Apple Insider ציין כי מאכזב לראות את סמסונג משחררת חיקויים למוצרי אפל.

השעון של סמסונג מימין, באמצע ה-Hermès H08 ומשמאל ה-Apple Watch Ultra | קרדיט: סמסונג, הרמס, אפל
בעוד שהרוב ראה ב-Apple Watch Ultra את ההשראה העיקרית לשעון החדש של סמסונג, היו שטענו כי שעון היוקרה Hermès H08 היה זה שהיווה את ההשראה. בריטה או'בויל מ-GQ Magazine הייתה כנראה הראשונה להצביע על הדמיון הרב בין השעונים, אולם טענה כי מדובר בבחירה מצוינת מצד סמסונג להשתמש בו כהשראה.
ה-Galaxy Watch Ultra מציע מסך AMOLED בגודל 1.5 אינץ' עם בהירות של עד 3000 ניטים, מעבד Exynos W1000 מהיר ותמיכה בחיי סוללה של עד 100 שעות במצב חסכון. בין התכונות הבולטות ניתן למצוא כפתור "Quick" להתחלת אימונים, מצב חירום מתקדם ומעקב בריאות הכולל מדידת קצב לב, חמצן בדם וניתוח הרכב הגוף. השעון גם עמיד למים בתקן IP68 ו-10ATM, ומציע GPS מדויק עם תמיכה במגוון מערכות לוויין.
למרות שהענקית הקוריאנית חשפה מוצרים נוספים שלא בהכרח נראים כהעתקה מאפל, כמו הסמארטפונים המתקפלים שלה, גם המכשירים הללו ספגו ביקורת. חלק מהמשתמשים התלוננו על היעדר שיפורים משמעותיים ב-Galaxy Z Fold 6, וטענו שסמסונג חדלה מלשדרג את המכשיר המתקפל מאז הדור הרביעי שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה