דיגיטל וטק

הצעד הדרמטי של נאט"ו בעקבות איומי הסייבר מרוסיה וסין

בפסגה לציון 75 שנים להקמתה, הודיעה נאט"ו על הקמת מרכז הגנת סייבר חדש (NICC) בבלגיה, שמטרתו לחזק את ההגנה על רשתות נאט"ו ולהתמודד עם איומי סייבר מתקדמים מצד רוסיה וסין. איך המרכז החדש ישנה את מאזן הכוחות הדיגיטלי?
רפאל בן זקרי | 
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
בפסגה שנערכה בשבוע שעבר לציון 75 שנים להקמתה, הודיעה נאט"ו על הקמת מרכז הגנת הסייבר המשולב של נאט"ו (NICC), שמטרתו "לחזק את ההגנה על רשתות נאט"ו ובעלות בריתה ולהשתמש במרחב הסייבר כתחום פעולה".
המרכז החדש יוקם במטה הפיקוד העליון של כוחות נאט"ו באירופה (SHAPE) שבבלגיה, ומטרתו לחזק את העמידות והתגובה של הברית לאיומים דיגיטליים.
המרכז החדש יפעל לנוכח האתגרים הדיגיטליים המתפתחים שמציבים איומים פחות גלויים אך לא פחות מסוכנים, כמו לוחמה דיגיטלית. המרכז החדש ינצל טכנולוגיות מתקדמות כדי להגביר את המודעות למצב הסייבר ולחזק את העמידות וההגנה הקולקטיבית.
המהלך מגיע בעקבות חששות מפעילי סייבר רוסים וסינים. באוקטובר 2023 הזהירה מיקרוסופט מפני חדירת פעילי סייבר סינים לרשתות תשתית קריטיות, ככל הנראה כהכנה להתקפות הרסניות במצב של עימות. המאמצים המתמשכים של רוסיה בריגול סייבר וקמפיינים של דיסאינפורמציה ממשיכים להגביר את הלחץ.
נאטו (NATO) היא ברית צבאית בינלאומית שנוסדה ב-1949 להגנה מפני איומים חיצוניים. הברית כוללת כיום 31 מדינות מאירופה וצפון אמריקה, ביניהן ארצות הברית, קנדה, בריטניה, גרמניה, וצרפת. מטרת נאט"ו היא להבטיח ביטחון ושיתוף פעולה צבאי בין חברותיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה